Hovslagare som inte dyker upp.

Sv: Hovslagare som inte dyker upp.

jag har en fantastiskt hovslagare, blir han det minsta sen så messar han alltid!
om denne inte skulle dyka upp då har det i så fall hänt ngt.
 
Sv: Hovslagare som inte dyker upp.

Kl
En gång ingen gång . En olycka kan ha hänt .

Utöver det noll tolerans . Har gott om otroligt proffsiga hovslagare här i trakten som både skor eminent och är måna om sina kundrelationer . Dagens teknik med telefon sms osv fungerar dessutom för alla såvida man som sagt inte råkat ut för en akut situation /olycka .

Jag har aldrig haft problemet på + 20 år , sedan hovslagare konkurrensen blev större och som sagt , proffsiga yrkesmän är måna om sin redan intagna kundkrets .

Att bli sen i sig har jag full förståelse för i detta yrke . Men då hör man av sig och de proffsiga gör det med marginal direkt de ser att tids schemat löper brist att spräckas . Då har jag inga problem med det .
 
Senast ändrad:
Sv: Hovslagare som inte dyker upp.

Låter som hon vill inte sko din häst. Om så är fallet då är det rätt feg att inte tala om så du kan söka ett annat hovslagar.
 
Sv: Hovslagare som inte dyker upp.

KL

Jag har överseende med att hovis kan vara sen.
Men det beror också på hur mkt sen och varför.
Min hovis är nästan alltid i tid, eller före i tid :)
Men visst har det hänt att han varit 30 min sen någon gång, dock kan jag väl räkna antalet ggr han varit sen på en hand under alla år jag haft honom.
Oftast hör han av sig, en gång hade han en krångelhäst där det liksom inte riktigt var läge att avbryta och höra av sig förrän ganska sent vilket jag har full förståelse för, den gången var han 1-1,5h sen och så sen har han bara varit den gången.

Det tycker jag helt enkelt är helt okej och rimligt.

Däremot skulle han vara 4h sen eller mer och omöjlig att få tag på så skulle jag bli tokig, framförallt om det skulle hända ofta.
Då hade jag bytt!
Men är det en gång och beror på missförstånd eller att något hänt så har jag överseende för det.
 
Sv: Hovslagare som inte dyker upp.

Det var visst en sån där som varken dyker upp eller hör av sig. Hen kom inte idag heller. Men det löser sig, fick numret till en ny av en tjej i stallet som är nöjd med sin.

Så jävla drygt bara att inte höra av sig. Men så var jag väl ingen viktig kund. Min häst verkas ju bara var 10e vecka så det är ju ingen större förlust att inte ha mig som kund.
 
Sv: Hovslagare som inte dyker upp.

Suck vad drygt!

Förstår att du är irriterad! Hoppas det går bättre med den andra hovslagaren.
 
Sv: Hovslagare som inte dyker upp.

Jag hade en hovslagare (innan den jag har idag, hon är underbar :) ) som tog för vana att aldrig bestämma tid med mig. Han ringde bara när han var i området och sa att han var där.
Varje gång bad han om ursäkt för att han inte hört av sig tidigare och sa att nästa gång skulle han göra det.
Efter 1 år med att ha verkat mina, och jag hade stått ut med hans skumma tidssystem, så slutade han helt svara på både meddelanden och i telefon.

Jag stod ut bara för att han var så väldigt bra med både hästen och småponnysarna. Som tur var lyckades han komma när jag var hemma varje gång, dock blev jag sen till jobbet några gånger. Hade han inte slutat svara hade jag i alla fall bytt till den jag har nu, för det är ganska mycket lättare att få allt att fungera med en hovslagare som faktiskt vet hur man bokar in en tid, och hon är minst lika bra med hästen och minisen :)
 
Sv: Hovslagare som inte dyker upp.

Desto värre för hovslagaren. Kommer aldrig bli rekommenderad av mig och får dessutom ett dåligt rykte. Den andra tjejen i stallet undrade varför jag behövde byta och jag sa som det var. Tjejen visste redan att hen inte var pålitlig då hon anlitat henom en gång och inte var nöjd.
Nu var jag dock nöjd med verkningen så säger inget om det. Bara beteendet.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Går i tankarna på att utbilda mig till hovslagare. Men jag önskar svar på en fråga som jag upplever som lite ”hysch-hysch”. Men vad kan...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 445
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
948
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Efter många månader av hästletande så hittade jag äntligen hästen med stort H. Men, under besiktning han var halt på böjt spår i trav i...
2
Svar
27
· Visningar
4 085
Kropp & Själ Söndag natt hamnade jag på sjukhus pga allergisk chock. Fick komma hem efter medicin och några timmar på observation. Igår kväll kom en...
Svar
18
· Visningar
1 111
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp