Halmsilage???

auurra16

Trådstartare
Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån blandning mellan typ halm och vass eller nåt!? Tog ju såklart ingen bild… får ta en imorgon. MEN har någon nån aning om vad det kan vara? Halmsilage? Hittar typ ingen info alls om det. Smakar jätte sött och luktar väldigt sött och gott. Hästarna älskar det. Men vad kan det vara! 😅
 
Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån blandning mellan typ halm och vass eller nåt!? Tog ju såklart ingen bild… får ta en imorgon. MEN har någon nån aning om vad det kan vara? Halmsilage? Hittar typ ingen info alls om det. Smakar jätte sött och luktar väldigt sött och gott. Hästarna älskar det. Men vad kan det vara! 😅
Majs kanske? En del ensilerar majs och det är ju grövre. Spännande att se bild sen.
 
Vi plastar en hel del halm, såfort det inte hinner eller kan torka, men det hör väl inte till sak.:angel:

Men det kan ju växa vass i kanten på vallar, ja vid diken eller där det är surt, har en granne som har det så o ensilerar den vassen.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Tills nu så trodde jag ALDRIG att nåt sånthär skulle hända för mig. Eller egentligen så hela mitt liv är ju som jag aldrig trodde att...
2
Svar
35
· Visningar
2 487
Senast: zuli
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 299
Foder & Strö En bekant i Sverige har varit med och köpt ett stort parti (inplastat) Polen-hösilage och nu har det blivit dags att använda detta. Bal...
Svar
14
· Visningar
3 361
Senast: caradan
·
Foder & Strö Skulle vilja veta om det är fler här som har en sån petfis som jag har? ;) Min kuse har alltid varit väldigt kräsen med sin mat, äter...
Svar
13
· Visningar
1 804
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp