Ge delar från tupp till katt?

Caoimhe

Trådstartare
Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande om att få tupplever, tupphals och tuppben/fötter med klor till sin katt.

Jag tänker att så länge det är rått så borde väl varken lever eller hals vara någon fara att ge. Tänker jag rätt, eller är det något jag missat?

Vidare undrar jag angående fötterna - är de säkra att låta katten äta på/leka med om den så önskar?

Tack på förhand!
 
Torkade kycklinghals finns ju i djuraffären, så där håller jag med dig att det borde vara ofarligt.

Ben vet jag inte, men spontant känner jag ungefär "aj aj, vassa klor".
 
Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande om att få tupplever, tupphals och tuppben/fötter med klor till sin katt.

Jag tänker att så länge det är rått så borde väl varken lever eller hals vara någon fara att ge. Tänker jag rätt, eller är det något jag missat?

Vidare undrar jag angående fötterna - är de säkra att låta katten äta på/leka med om den så önskar?

Tack på förhand!
Jag ger både ankhalsar, fågelhuvuden och fötter till hund och katt. Särskilt halsen är toppen till katt tycker jag då det mest är brosk och rätt lätt för dem att tugga på. :)
Är man orolig för klor och/eller näbb är det ju lätt att klibba bort dem.
 
Lever bör inte överdoseras, pga risken för överdosering av A-vitamin (om jag minns rätt, hade koll på % av totala mängden mat när jag var inne på BARF men det är några år sedan. Det är iaf inte bra att överdosera lever.). Det skulle jag inte ge som "extra" annat än i undantagsfall.

Kycklinghals går fint att ge!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har problem med att Miss Li plockar in grodor, ibland flera varje dag. Hon bär dem försiktigt i munnen så som jag tänker mig att...
2
Svar
33
· Visningar
3 398
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 352
Senast: Farao
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 857
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 620
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ge delar från tupp till katt?
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Lösa benbitar
  • WE-tråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp