Laga ensilageplast

Sv: Laga ensilageplast

KL
Jag har sett någonstans, kommer inte ihåg var kanske på ensilage nytt. Att man ska undvika silvertejp för den äter sönder plasten och bara använda "lagningstejp".
 
Sv: Laga ensilageplast

Om det är så så behöver nog det vara extremt lång tid med tejp innan balen ska användas ....
För mig är det givet att oavsett lagningstejp så behöver en bal man lagat givetvis vara först att användas .
 
Sv: Laga ensilageplast

*KL*

Använder mattkniv, går igenom hur många lager som helst :D


Aaknife1.jpg


Rolle
IpL

Det har jag också tänkt göra! Massor med gånger! Och glömmer det lika fort. Det ligger fortfarande bara en slö hantverkarkniv i traktorn. Jag har tänkt skärpa den också för den delen. Men det går ungefär lika bra för den tanken som den andra att ta sig fram genom min hjärndimma och komma till handling...

Vilken dag som helst nu så slipper jag stå och såga mig genom ensilageplasten och (faktiskt ännu värre enligt mig) med en svada väl valda fula ord lyckas ta mig genom nätet för att fodra mina hästar... ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Laga ensilageplast

Sån där mattkniv är enligt mig inget vidare alls. Har hänt att yttersta spetsen brytits av och försvunnit i hösilaget. Ingen hit precis.

Jag rekommenderar i stället elkniv

http://www.jula.se/elkniv-121017

Funkar klockrent.

Om du lyckas bryta bladet på denna så bryter du även bladet på annan kniv;)
Du ska inte förväxla denna kniv med diverse hobbyknivar där man bryter av bladet när det blir slött. Denna modellen vänder man på bladet och sedan byter man blad.

Aaknife2.jpg


Rolle
IpL
 

Liknande trådar

V
Hästmänniskan Hej! Jag har ett problem som jag inte vet hur jag ska lösa och vänder mig därför till er. Vill gärna vara anonym och skriver därför...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 111
Senast: ebba85
·
Foder & Strö Ska i vinter ha hösilage igen till mina hästar, men har bara 4st (1 mini shettis, en lättfödd liten islänning, 2st unghingstar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 378
Foder & Strö För lite mer än ett år sedan.Fick för mig att jag skulle dela med mig av den.Jag är intresserad av foder och hästars beteende så jag...
Svar
6
· Visningar
1 264
Senast: Kaki
·
Foder & Strö Jag har i många år köpt hö av en och samma bonde, senaste åren har jag dock gett enbart hösilage (köpt av annan bonde) eftersom...
2
Svar
35
· Visningar
2 501
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp