Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
LIA skrev:Allvarligt talat, så är foderanalys och milligrammatematik-hysterin som frodas här för mig obegriplig.
LIA
fjordinghanna skrev:( sen ska de få 6 kg hösilage o inget hö om det går som jag vill) Det äör fjordingar jag snackar om!
ako skrev:Självfallet är det en trygghet att analysera sitt grovfoder, och självfallet vill man ligga på en bra fodersta där SÅVÄL näringsbehoven fylls och kvoterna är uppfyllda. Man ska däremot inte heller förakta vad ögat ser, och om Alexandras hästar verkar må finemang, så tror jag inte det är snågon som helst fara med att de fått ett lite sämre hö äna matte trodde.
MercedesBenz skrev:Men på sommaren då....då äter de ju inget analyserat hö....
mizz skrev:Kanske det kan vara värt att kolla upp andraskörden, behöver vara dåliga värden i den för att det är en andraskörd.
HelenaHandberg skrev:Som amatörbonde tycker jag dina analyssiffror var intressanta. Det vore kul att veta de konkreta värdena. Låg kvot tidigt i juni tycker jag inte var så konstigt. Tycker det kan inträffa på ogödslade gräsvallar, särskilt om man slår den tid på dagen som mätbara MJ är som högst. Att få hög proteinhalt på första skörd i augusti är mer unikt, hur bar han sig åt med vallen, var det baljväxtinblandning, sen övergödsling eller…? HH
LIA skrev:Allvarligt talat, så är foderanalys och milligrammatematik-hysterin som frodas här för mig obegriplig.
LIA