Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Jag har aldrig haft mer än fyra hästar samtidigt. Just nu har jag tre, men snart fyra igen om mitt sto fölar som hon ska. För mig med...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
19 255
Senast: Tingeling
·
Hästmänniskan Står antagligen inför ett tråkigt val imorgon, min häst har antagligen fått någon slags fraktur/fissur på något av benen i ena...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 457
Hästmänniskan Hej! Jag undrar bara om det finns ett sätt att kolla upp vem som äger hästen? Har regnummer på hästen och kan hitta stamtavla, men...
Svar
8
· Visningar
4 528
Gnägg Hej allihopa! Jag ska försöka fatta mig kort, men har iaf ett dilemma som jag gärna vill ha hjälp med :) Jag är 22 år gammal, har...
Svar
6
· Visningar
1 052
Senast: lisa412
·
Gnägg Torsdag till söndag fick jag äran att ta hand om min före detta ponny då hans ägare var bortresta. Jag ägde honom från att han var 3,5...
Svar
2
· Visningar
1 090
Senast: EmmaBovary
·
Gnägg Året börjar ju gå mot sitt slut och det kanske är dags att börja fundera över målsättningar för nästa år? Oavsett om man har en...
Svar
7
· Visningar
826
Anläggning Hur gör man för att sätta stolp över berg? Det handlar om att större delen av hagen kommer hamna på berg. Så det är alltså inga...
Svar
12
· Visningar
10 483
Senast: Blomskan
·
BoT
Hästmänniskan Inleder min tråd med standardrubriken: osäker på vart jag skulle posta tråden. Ligger den fel får gärna moderatorn flytta den. Jag...
Svar
11
· Visningar
1 733
Senast: Scata
·
Hästmänniskan Har börjat rida lektioner igen efter flera års uppehåll och älskar det. Men har ett lite "pinsamt problem", och då vänder man sig...
2
Svar
29
· Visningar
7 221
Senast: stjarnfrugt
·
Hästmänniskan Vet inte vart jag skulle publicera detta om det skulle vara under foder eller ej då det handlar om både själva fodergivningen och...
2
Svar
26
· Visningar
4 191
Senast: Kiwifrukt
·
Svar
0
· Visningar
144
Senast: JeaNette__
·
Gnägg Jag har ju bara gått på en ridskola så vad vet jag, men djäklar vad de bits och sparkas. Inte helt kul att närma sig en spilta när man...
Svar
17
· Visningar
2 902
Senast: tinjoh
·
Anläggning Vilket stall ska jag välja? Idag står jag på en anläggning nära en stor stad. Vilket gör att ridvägarna är rätt så trista, finns en...
Svar
9
· Visningar
1 446
Senast: Magica
·
Gnägg Någon som vet vart man kan hitta videon där ett gäng dragit bruna säckar över sig och dansar i ett ridhus, tror det är strömsholm? Tror...
Svar
6
· Visningar
1 188
Senast: Krockodil
·
Ekonomi & Juridik Jag passade två hästar måndag t.o.m. Lördag förra veckan och nu vill ägarna veta vad jag vill ha i betalt för det. Jag va där två...
2
Svar
34
· Visningar
5 835
Senast: Bowman
·
Hästmänniskan Skulle ni som hästägare tycka att det vore en fördel om en hovslagare även var utbildad inom något annat inom hästhälsa. Exempelvis...
2
Svar
27
· Visningar
2 376
Senast: Ottilia
·
Hästmänniskan Är det inte det ena så är det det andra. Nu är äntligen min häst ohalt och ska sättas igång efter +8 veckors vila. Själv har jag under...
Svar
9
· Visningar
1 965
Senast: lewellyn
·
Hästmänniskan Vad bör man tänka på när man kör hästsläp? Jag är livrädd men inser att jag nog måste lära mig det. Har knappt kört med vanligt bilsläp...
Svar
15
· Visningar
3 734
Senast: MorvanMorr
·
Hästmänniskan Okej, jag är i valet och kvalet vilket stall jag ska välja. För att göra det enkelt så har jag hittat två stall som jag kan tänka mig...
2
Svar
27
· Visningar
3 198
Senast: Deimion
·
Hästmänniskan *Drömmen blir verklighet Just nu håller min dröm att skaffa en egen häst att bli en verklighet. Hittade min drömhäst när jag var över...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 885

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp