Vilket stall hade NI valt?

Sv: Vilket stall hade NI valt?

Jag skulle också ta B, stall A med konflikter och ingenstans att träna låter inget vidare. Det beror ju på vad du vill, men vill du utvecklas i ridningen och hoppa t ex, så behöver ju ha tillgång till paddock, helst ridhus också, och tränare.

Sen låter det ju inget vidare att stallet är så litet i stall B att du inte kan stalla upp din häst om den skadar sig, men om du bara har A och B att välja på skulle jag ta stall B.
 
Sv: Vilket stall hade NI valt?

Jag svarar till alla i en post. :)

Stall B är en ladugård som är ombyggd till stall och takhöjden är inte godkänd för t ex min häst, det är förvisso samma i stall A, men där har de två "uteboxar" som är en del av stallet men lite sämre isolerat där takhöjden räcker gott och väl till.

Jag ska som sagt till stall B och hjälpa henne samt prata om vad som ingår och förväntas m.m. Då kan jag fråga om sjukbox om det nu skulle hända.

Ridhus har jag räknat med att jag måste transportera mig för att ta mig till och i stall B kan man ta hem en ridlärare samt att de i stallet tar hem ridlärare och anordnar gemensam ridlektion. En nackdel till med B är att det är väldigt brötigt runt stallet, men inget som stör hästarna, bara det estetiska, hehe.

Det går ju att hitta ett C alternativ, men då det är min första häst så vill jag ha personer runt mig som jag litar på och är hästkunniga, så man kan få råd och tips.

Är lite rädd att x-bästisen i stall A, skulle agera besserwisser och jag klarar inte av sånt. I och för sig finns det en sådan person i stall B också, fast hon är bara medryttare på en häst och då tror jag det är mer hållbart.
 
Sv: Vilket stall hade NI valt?

Jag hade valt A, helt klart!

Motivation: verkar vara bättre stallmiljö, du har nära till ridskolan för träning och hjälp. Att det finns en "tjafsnisse" där kan snabbt ändra sig!
 
Sv: Vilket stall hade NI valt?

Efter denna intressanta tråd där du hänger ut alla möjliga människor i vår omgivning och på alldeles egen hand lyckats skapa konflikter kan jag hjälpa dig fatta ditt beslut. Stalla du in din häst i stall B för i stall A löser vi inte eventuella irritationsmoment på internet, vi löser det med varandra. Stall A är du inte längre välkommen till.
 
Sv: Vilket stall hade NI valt?

Om vi förutsätter att båda valen fortfarande fanns hade jag ändå valt det större stallet.
Jag gillar när det är lite liv och rörelse, dessutom närmare.

Som punkt två skulle jag nog be folket i stall A om ursäkt;)
 
Sv: Vilket stall hade NI valt?

jag hade nog valt stall A, just för näreten till ridlärare/ridklubb. Skall du ha din förstahäst och vill ha kunniga människor i din närhet så tänker jag att det kan vara positivt :)

Dock kanske det inte längre är ett alternativ om vacky är den hen påstår att vara :crazy:
 
Sv: Vilket stall hade NI valt?

Ja buke är inte direkt stället att diskutera specifika stall eller än mindre personer i detalj även om de döps till A och B . Osmart .
 
Sv: Vilket stall hade NI valt?

Stall A helt klart, just för att träningsmöjligheterna verkar betydligt bättre.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 063
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
892
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
13 463
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 832
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp