Hjälp, vad händer nu?

Sv: Hjälp, vad händer nu?

Fy bubblan vad jobbigt det låter. Men man får väl ta en dag i taget och se hur det går, bara att ta sig igenom. Ska prata med veterinären mera imorgon, fast kanske i dagsläget onödigt att prata om hur det blir sen när han kommer hem, får ju först se hur han klarar det här.

Sår ska man då aldrig underskatta har jag ju lärt mig nu iallafall. Trodde såret var det sista problemet, det såg ju fint ut och så :( Det satt ju heller inte direkt vid leden heller utan en bit under. Men men, en dag i taget.
 
Sv: Hjälp, vad händer nu?

Fy bubblan vad jobbigt det låter. Men man får väl ta en dag i taget och se hur det går, bara att ta sig igenom. Ska prata med veterinären mera imorgon, fast kanske i dagsläget onödigt att prata om hur det blir sen när han kommer hem, får ju först se hur han klarar det här.

Sår ska man då aldrig underskatta har jag ju lärt mig nu iallafall. Trodde såret var det sista problemet, det såg ju fint ut och så :( Det satt ju heller inte direkt vid leden heller utan en bit under. Men men, en dag i taget.


Ja precis, det är bara att ta en dag i sänder och vara glad för varje dag din häst är feberfri och ohalt. För infektionen är absolut det akuta och enda viktiga just nu.

Precis samma här, visst satt det mitt på knät. Men fv trodde ju inte det var någon fara och på några timmar vart det katastrof. :(

Men jag håller tummarna för att din häst fortsätter att bli bättre!
 
Sv: Hjälp, vad händer nu?

Så märkligt att första veterinären inte åkte ut, lednära sår ska alltid undersökas! Just pga hur allvarligt en punkterad led är.

Men däremot behöver du inte vara orolig att han hoppar i boxen.
det gör de oftast en liten stund, det är mycket mindre belastning än att gå konstant i en hage. Tanken med boxen är också att såret hålls rent, ev bandage riskerar inte att åka ned.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 397
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 775
Senast: Juli0a
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 734
Senast: Wille
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 782
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp