Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Köparen besiktade inte innan köp? http://www.tidningenridsport.se/Nyheter/Sverige/2013/7/Elitryttare-stams-av-kopare/
2 3
Svar
51
· Visningar
8 695
Senast: humlan_100
·
Hästmänniskan Jag är just i fart med att köpa min förta häst. Jag har provridit och ska lära känna hästen lite mer innan jag tar ställning. Det känns...
Svar
14
· Visningar
2 981
Senast: Annostar
·
Hästmänniskan I morgon ska min ev nya häst besiktigas! Är så nervös att jag kan kräkas;) Efter närmre två år med olika symtom på min förra...
Svar
1
· Visningar
773
Senast: JG
·
Anläggning Har suttit och surfat runt för att investera i nån ny foderhäck. Stötte på denna, som vid första anblicken kan se trevlig ut. Men, det...
Svar
13
· Visningar
2 272
Senast: Trissa
·
Anläggning Förhoppningsvis blir stallbygget äntligen av kommande sommar. Mitt problem är att innermåttet max får vara 7x13 m (alltså väldigt...
2
Svar
23
· Visningar
5 249
Anläggning Till sommaren kommer vi att bygga ridhus:banana: Vi har redan bestämt oss för vem som ska bygga till oss men nu underlaget är ju lite...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
15 365
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Jag har ridigt sedan 5 års åldern och fick min första ponny när jag var 12 år. Efter ponnytiden köpte jag mig ett 8 årigt sto som gått...
Svar
8
· Visningar
2 161
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag är lite nyfiken på detta (hej förresten, ny här! :) ) - hur länge hade ni ridit innan ni köpte er första egna häst? Anledningen...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 225
Senast: Karma
·
Ekonomi & Juridik Har hästen utlånad i 7 månader, ett slutdatum har satts, för ett ev köp. Annars ska fodervärden köra hem hästen. Det har gått 1 månad...
2
Svar
39
· Visningar
7 195
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Vi har köpt en häst.. som jag verkligen gillar. en välstammad 5 åring som vi skall ha till hoppning. Vi har kollat på 1000 hästar o jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 799
Senast: Marygirl
·
Gnägg Hittade denna lilla bildserie och tänkte höra om någon här har klätt ut sig och sin häst i år? Sedan jag fick min svarta foderhäst för...
Svar
7
· Visningar
4 664
Senast: kvandi
·
Gnägg Jag har av personliga skäl lånat ut min prins på foder. Körde iväg honom torsdags förra veckan, jag ville verkligen inte låna ut honom...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 736
Senast: Squie
·
Anläggning Hej. Har ca 2 ha åker. Jag skulle vilja anlägga en ridväg runt om, och ha en hage i mitten. Helst vill jag också ha en liten ridbana...
Svar
3
· Visningar
4 248
Senast: Blomskan
·
Hästmänniskan Jag har en stor dröm om att gå ridledarkursen men för att göra det måste jag först gå VULK ( passar nog mig bättre än ulk eftersom jag...
Svar
7
· Visningar
1 682
Hästmänniskan Mellan 1997 och 2011 hade jag egen häst. Har jobbat som hästskötare, haft ridlektioner osv och sågs väl som rätt så kunnig. Trots att...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 802
Senast: Zephira
·
Hästmänniskan Jag har aldrig varit rädd trots att jag under åren haft ett gäng knepiga hästar och fått smaka grus fler gånger än jag kan räkna. Jag...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
29 980
Senast: Eliza
·
Hästmänniskan Jag har fått en ny granne, en ryttare som lever på sin hästverksamhet, superduktig. I helgen, när jag skrittade från vår gård på min...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
14 380
Hästmänniskan Jaha, istället för att skriva skojiga inlägg under Ridning eller Fälttävlan eller... så sitter jag och stirrar på ett gigantiskt gips...
2
Svar
21
· Visningar
3 483
Senast: Mollgan
·
Hästmänniskan Börjar med att säga att om tråden ligger fel får mod gärna flytta den.. Jag ska sälja en häst och har hittat en perfekt köpare. Hon...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 147
Hästmänniskan Jag blir snart galen på mig själv och behöver verkligen lite pepp och tips från er. Sedan ett antal år har jag häst efter lång tids...
Svar
19
· Visningar
1 817
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp