Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Hejsan Jag behöver hjälp med ett lite märkligt dilemma. Historien bakom är lång, men kontentan är att vi i stallet vi hyr in oss i...
Svar
8
· Visningar
2 076
Senast: mackan
·
Gnägg Själv var inte min första travare mitt val. Jag fick hästen av mina föräldrar direkt från slakteriet. Hon var riktigt farlig och bla så...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 856
Senast: bigganl
·
Hästmänniskan Ofta tycker jag att inom ridsporten kan man en massa om att träna hästen (?) och hur hästen ska äta men glömmer/ hinner / prioriterar...
Svar
2
· Visningar
799
Senast: älgen
·
Anläggning .. på mitt nuvarande stallbygge och vill se bilder? :) Ytterst simpelt på alla vis, men bilder finns ju på pågående byggnation så! :D
2 3
Svar
55
· Visningar
13 132
Senast: Jonaz
·
Anläggning Först... vet inte om tråden ligger rätt. Annars kanske någon kan hjälpa mig att flytta den! Har precis köpt hästgård som vi får...
Svar
19
· Visningar
5 764
Senast: frittan
·
Hästmänniskan Jag skaffade en medryttare till min häst här i Augusti. Jag efterlyste en person som kunde rida min häst ett par dagar i veckan nu när...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 546
Senast: TBT
·
Anläggning Finns det riktlinjer på hur högt en krubba skall sitta? En häst betar ju (huvudet ner) så att ha en krubba sittande högre upp kan ju...
Svar
8
· Visningar
2 834
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Utan ridhus på vintern? Går det att träna/rida in en unghäst utan ridhus under vinterperioden? Räcker det med en ridbana, eller är...
2
Svar
27
· Visningar
2 868
Senast: Jen84
·
Gnägg Jag tog beslutet att ta bort min ponny nu i höst. I onsdags fick hon vandra vidare utan mig… Hon var 22. Jag har har haft henne i 15...
Svar
7
· Visningar
1 387
Ekonomi & Juridik Har efter mycket letande hittat den som jag tror är vår nya familjemedlem. Tyvärr fick jag dåliga vibbar av ägaren direkt, hen har haft...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 840
Senast: kopparberg
·
Hästmänniskan Hur tusan bär man sig egentligen åt för att köpa den rätta hästen? Hur kan man på ett par provridningar avgöra om detta är " den rätta"...
Svar
11
· Visningar
1 406
Senast: LucyShow
·
Hästmänniskan Postade en tråd på en annan sida med många unga ryttare och fick bara kommentarer om att jag var dum i huvudet för vad jag tyckte. Jag...
Svar
4
· Visningar
1 900
Senast: hier
·
Anläggning Undrar om ni har bra tips på stora rejäla kärror (typ skottkärra modell stor) som dels kan användas för att köra grovfoder i och dels...
Svar
5
· Visningar
2 036
Senast: Korven
·
Gnägg denna hästen ägde vi förut hon heter Jäntans Marina. far: Marine Svarten Mor: Busens Jänta
Svar
0
· Visningar
140
Senast: JLoveJ
·
Hästmänniskan har funderat lite ang hästpass på danska hästar. om en häst ha ett grönt pass från danmark , vad motsvara det här i sverige då? är...
Svar
0
· Visningar
849
Senast: hellboy
·
Gnägg Jag köpte min allra första häst för ganska precis två månader sedan. Nu börjar jag känna att jag inte räcker till som hästägare. Jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 734
Senast: Houdinie
·
Gnägg Vill gärna höra alla bukares "bushästars" bravader. Kan inte bara vara jag som äger en jätte buse. Jag har en 6 åring som hittar på...
Svar
9
· Visningar
2 730
Senast: ponilover
·
M
Hästmänniskan Är det någon som har bra tips på ridbaneharv/sladd som inte kostar skjortan? Kan man tillverka en själv? Vi har en ganska liten ridbana...
2
Svar
25
· Visningar
22 856
Senast: Rimfaxe
·
Ekonomi & Juridik Osäker på om tråden ligger rätt men .. Håller på att fräscha upp min transport och ska byta dekalerna nu (de gula...
Svar
8
· Visningar
3 104
Senast: Zaga
·
Hästmänniskan Hur tränar man bäst upp den som ryttare? Vad är era bästa tips som har hjälpt er?
Svar
19
· Visningar
2 066
Senast: Blomskan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp