Någon som är nyfiken...?

Sv: Någon som är nyfiken...?

Lycka till med stallbygget och härligt att höra att ni skruvar istället för spikar!!!

Visa gärna ditt färdiga stall sedan!!! :)
 
Sv: Någon som är nyfiken...?

Vad roligt att du delar med dig av bygget :-)
Hur kommer du att göra med golvet inne i boxarna? Kommer du bara att ha strö direkt på gruset, eller blir det ngn matta eller plattor först?
Tänkte på risken för att hästarna gräver, då blir det ju ett elände att få fason på golvet sen.
 
Sv: Någon som är nyfiken...?

Jag har inte bestämt mig faktiskt, lutar åt att prova ha bara gruset och stöet (halm) uppe på det. Ingen av hästarna har grävt innan, men skulle de börja nu så blir det nog en snabblösning med gummimatta eller liknande! :)
 
Sv: Någon som är nyfiken...?

Ja jag gjorde misstaget att spika boxar en gång tidigare, hade en väggsparkande häst och hela boxen låg som plockepinn en morgon.. (Hästen var dock oskadd!) Var bara att göra om och göra rätt - med skruv! :)
 
Sv: Någon som är nyfiken...?

Alltid roligt att följa stalltrådar! Byggde själv nytt för några år sedan och det är ju så roligt att planera.
När de var ute och kollade vårat stall så att det var godkänt sa kontrollanten att när man inte har galler så räknas boxarna som större än den faktiska golvytan. Får ju lita på att de vet.
Mina boxar är 3,5*3m och största hästen 156cm.
Ett tips vi fick av våran elektriker var att sätta ett uttag i taket om man tänker klippa hästarna. Då slipper man sladden på golvet.
Lycka till och jag ser fram mot fler bilder:).
 
Sv: Någon som är nyfiken...?

...och jag har nog haft tur (i 20 år): spikade tunna bräder till boxväggar ;)
 
Sv: Någon som är nyfiken...?

Vi hade också tur i många år. Sen tog den slut. Hästägaren ringdes akut ut på morgonen till sin häst som stog med avskalat ben från spark som gått genom väggen. Fanns inget att göra mer än att vänta på nödslakten.

/V
 
Sv: Någon som är nyfiken...?

.. som "tur" är så behöver jag inte stå till svars inför någon annan om det går på tok...
 
Sv: Någon som är nyfiken...?

*kl

Stallbyggen är roligt.
Jag har flyt och har en svetskunnig sambo. Så vi har inga skruvar eller spikar alls i boxarna :)
 
Sv: Någon som är nyfiken...?

Åh, det har jag med! Då vet jag vad han kan göra om vi ska skaffa eget stall :D Vill just nu flytta till Nya Zeeland, är helt förälskad!! Så vi måste helt enkelt ta och flyttad dit och bygga bo :love:

(i mina drömmar)
 
Sv: Någon som är nyfiken...?

Tragiskt att du ska behöva visa med ett MÅTTBAND hur breda brädorna är! Hjälp. Tror som sagt att det kommer bli jättebra, jag anser dessutom att det är viktigare att hästarna får vistas i en hage (modell stor & kuperad, vet ju iof inte hur du har det) största delen av dygnet, istället för att boxen är 1 kvm för "liten" (vilket inte är fallet heller...) & har man eget stall kan man ju anpassa utevistelsen mycket själv! Perfekt!
 
Sv: Någon som är nyfiken...?

Buke i en liten ask ;) Fast alla menar ju väl faktiskt, men det blir lätt lite "drev-varning"
 
Sv: Någon som är nyfiken...?

Fast nu är det ju skitsamma vad man tycker om boxstorleken när det står reglerade minimimått i djurskyddslagstiftningen.
 

Liknande trådar

  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 002
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 143
Senast: mamman
·
Gnägg Det var i en annan tråd jag fick lära mig att det vita på en skäck är brist på pigment och inte någon skimmelgen(?). Spännande! Sedan...
Svar
18
· Visningar
1 852
Senast: Time Lord
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 688
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp