harv/sladd för ridbana

Sv: harv/sladd för ridbana

Jag är extremt nöjd med min, den funkar kanon. Jag har aldrig fått det att funka med diverse hembyggen, antingen hoppar de uppepå underlaget eller också grävde de ner sig...

Firman som jag köpte från drevs av tre bröder och nu är det en av dem som fortsatt tillverkningen. Du kan lugnt betala in pengarna, blir det strul så kontakta mig. En av de andra brödernas fruar är en kompis till mig :D. Dessutom bor jag bara ca 8 km ifrån...
 
Sv: harv/sladd för ridbana

Plockar upp den här gamla tråden för att kanske få lite mått och nån bild på någon typ av ridbaneharv/sladd byggd av armeringsjärn. Jag har fått en muntlig beskrivning, typ att man delar nätet, lägger delarna ovanpå varann, böjer ner de främsta piggarna, har nåt järn baktill som sladdar.... Men när jag ska förklara för min man så ställer han en massa besvärliga frågor om mått, hur nätdelarna är fästade till varann etc etc, å jag kan inte svara.... Antagligen gör han det lite besvärligt för mig för att han kanske inte har lust att tillverka mig en sån ;-), men om jag kan presentera bild och mått så ligger han dåligt till ;-). Så hjälp tack!
 
Sv: harv/sladd för ridbana

Billigaste sladden är om man kan hitta en gammal tältsäng med sån botten som är gjord av kedjor. Bara att vända upp och ner, sätta fast ett rep, och sladda runt!

Pinnharvsdelar är inte så svåra att hantera. Jag kunde bära mina själv. Harvade ridbanan med fyra pinnharvsdelar och en Ford Mondeo.
 
Sv: harv/sladd för ridbana

Smart med sängen! Jag har en mindre harv som jag harvar med men det är för glest mellan piggarna å den tar för djurpt...Vi får se om nån lägger ut en bild på ett sånt hemmabygge som jag menar. Vet att flera har, men ingen i min närhet.
 
Sv: harv/sladd för ridbana

Tror jag väcker den här gamla tråden igen! Jag själv är ute efter en harv till ridbana som man antingen ska kunna dra med häst eller med fyrhjuling, helst med båda. Det finns ju redan några bra tips i den här tråden, men jag efterlyser mest bilder om någon har?
 
Sv: harv/sladd för ridbana

Väcker tråden lite.

Finns det någon som tillverkar en liknande enkel konstruktion av harv, som visas på bilden här i tråden? Alla harvar på nätet verkar vara komplicerade konstruktioner, som inte kostar några futtiga tusenlappar precis. :o

Vi har en paddexbana, och på den funkar inte alla harvar. Pinnharv är nog det som skulle fungera bäst.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 902
Senast: Amk
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 095
IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 374
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
949
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp