vintertips!

Sv: vintertips!

Jag brukar ha en buff under ridhjälmen när det är kallt. Det är en sådan som motorcyklisterna har.
En sorts tub. den ser inte mycket ut för världen men den värmer! :)
 
Sv: vintertips!

Jag avskyr att frysa. Ridkjol, ullstrumpor, långa chaps, halskragar, vinterridstövlar, fårskinnssulor i skorna och fårskinn till sadeln är några saker som gör att det känns lite varmare. Att lägga ridtäcket över benen vid framskrittning är ett tips.
 
Sv: vintertips!

KL

Jag rider i min snowboardhjälm på vintern! Den är ju liksom gjord för detta väder med allt som hör till, jämfört med ridhjälmar som man kan hålla på och trä muffar över tills man blir tokig :D
 
Sv: vintertips!

Jag brukar ha en buff under ridhjälmen när det är kallt. Det är en sådan som motorcyklisterna har.
En sorts tub. den ser inte mycket ut för världen men den värmer! :)

Man kan även dra luva över hjälmen, typ luvtröjeluva så det blir lite tight. Ser galet ut men funkar bra.

KL
Jag har alltid ett par extravantar under jackan, så om jag blir kall/blöt har jag ett par varma och torra vantar att ta på.
 
Sv: vintertips!

Sälj hästen, mys hela vintern med en bok och en kopp te framför brasan och köp en ny häst i April.

:angel:

:up: Trådens hittills bästa tips!

Mitt tips är att se till att ha bra material på kläderna. Ingen kall bomull närmast kroppen alltså. Och minst tre lager, jag har alltid mjukisbyxor eller täckbyxor över ridbyxorna när det är kallt, tar bara av dem när jag ska rida eftersom jag hatar att rida i täckbyxor eller overall. Och är det riktigt kallt har jag ridtäcke som jag lägger över mina ben, varmt och gosigt!

Och så helst ha vattenkokare och tepåsar/varm choklad/kaffe/varma koppen i stallet, så man kan dricka nåt varmt efter en kall ridtur.
 
Sv: vintertips!

KL

Jag rider i min snowboardhjälm på vintern! Den är ju liksom gjord för detta väder med allt som hör till, jämfört med ridhjälmar som man kan hålla på och trä muffar över tills man blir tokig :D

Det ska jag testa, den är ju skön och värmer. Tack, allihop! :)
 
Sv: vintertips!

Finns i nästan varenda sportbutik vid den här tiden. Kika bland skid-grejerna!
Annars får du sticka en egen :D Det ska jag göra, en i ull med massa fina mönster. Ska bara göra klart alla andra femtielvatusen projekt först..

Vattenkokare är alltid bra i stallet. Varm betfor (eller torkade rivna morötter) till hästarna och te/kaffe till en själv. Jättegott!
En ullfilt vikt över benen värmer både hästrumpa och ryttarben. Mys-faktor hög!

Kan dessutom tipsa om Hestra Job, fodrade handskar i skinn. Varma och mjuka. Jag älskar dem! Hestrahandsken har några ridhandskar med, men de har jag inte testat (än). Väntar på att de ska komma på Hestra marknad så man kan köpa dem lite billigare :angel:

Min ridskola har några helt fantastiska vantar från just Hestra handsken, de är el-uppvärmda fingervantar som man kan ha när man rider, de heter Heater Softshell. Fungerar utmärkt och man slipper frysa om fingrarna (vilket jag lätt gör) och är definitivt värt pengarna om man fryser lätt om fingrar.

Letar dock efter ett liknande bra alternativ till tårna. Ska testa plaststigbyglar och sån där tåvärmare i reflex man sätter på stigbygeln för att se om det kan hjälpa lite. :)
 

Liknande trådar

Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 062
Senast: sorbifolia
·
Anläggning Vad betalar ni i gårdsförsäkring per år? Anledningen till att jag frågar är för jag tycker vi betalar orimligt mycket. 25.000kr. Stort...
2
Svar
23
· Visningar
2 050
Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: hastflicka
·
Utrustning Har sedan iaf 20 år haft racesafe väst vid ridning. I början var den ju ett klart bekvämare alternativ än föregående västar med klumpiga...
Svar
3
· Visningar
332
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp