Vilka små egenheter har din häst?

Min gamla brukar pipa innan han hittar på bus eller ska göra något han tycker är riktigt roligt. Som när vi närmar oss en galoppbacke tillexempel.

Han brukar även trycka upp rumpan mot väggen när han ska bajsa så det blir jobbigt för han att lyfta på svansen för att just kunna bajsa och ser så lättad ut om man ber han ta tänka framåt lite.

Kan inte komma nära han i hagen om du har med grimskaft ut men följer gladeligen med lös fram till grinden och där är det aldrig problem.

Min andra är bara en riktig myspropp som bara vill mysa och klia. Hon är 13 år och fortfarande svårt för att vi tvåbenta inte vill ha kli tillbaka när hon får kli.

Får han mat i bytta på marken börjar han alltid med att ta tag i kanten och kasta den. Sen slickar han upp maten från marken.

Har han ätit gröt så är bästa stället att göra rent mulen mattes hår.

Är han rädd eller stressad så vill han vara jättenära mig

Han älskar att bita på saker och kasta dom - förutom sånt som är till för att kastas och bitas på. Han är även en sån som tittar med mulen och vill smaka på farliga saker när de väl blivit lite mindre farliga.

Han kramar mig gärna med huvudet när jag kratsar hovarna (dvs trycker mig mot bogen med hjälp av huvudet och håller kvar)

Han är överlag fruktansvärt social och uttrycksfull och verkar kunna förklara för nästan vem som helst vad det är han vill.

Liknande trådar

Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 860
Senast: jemeni
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 179
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 784
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 882
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka