Montera värmebalja i hage, hur?

Sv: Montera värmebalja i hage, hur?

Tack för alla bra tips!
Eftersom mina är TB 65 ECO så måste lösningen vara sådan att jag lätt får upp karet.

Min ponny gillar att leka med saker så jag gissar på att jag behöver sätta fast karet på något sätt och kanske även ha något form av sparkskydd.
Kanske pallkragar räcker för det.

Det verkar som ni alla har era Thermobarer direkt på marknivå, ingen som upplevt problem med mycket snö?
 
Sv: Montera värmebalja i hage, hur?

Jag bor lite norr om dig och har en 130 liters, den står på lastpall när det kommer lite snö. Då brukar jag även skotta upp snö runt om den. Dels för isoleringen och dels så står den mer stilla.
En 65 liters hade jag nog dragit fast i en stolpe el dylikt.
 
Sv: Montera värmebalja i hage, hur?

Åh, jag har fotat, ska bara ladda upp bilden också så ska du få se hur jag gjort.
 
Sv: Montera värmebalja i hage, hur?

Jag har ställt våra på 2-3 pallar för att få upp dom.
Annars blir det svårt för hästarna att nå ner och dricka när det kommit mycket snö.
Sen har vi en "hovbadare" också som gillar att blöta ner fötterna :D
Sedan har jag en stolpe som jag har gjort hål i pallen för, så att pallarna inte åker iväg, och sen fäster jag karet med spännband runt stolpen och även genom pallarna.
Blir stadigt och bra tycker jag.
 
Sv: Montera värmebalja i hage, hur?

Jag har min på en lastpall och fast med ett enklare spännband i väggen bakom den. Skottar runt den på vintern men funderar på om jag kanske ställer dit en pall till om jag blir lat med skottandet :) Har fungerat bra i rätt många år nu.
 
Sv: Montera värmebalja i hage, hur?

Det verkar som ni alla har era Thermobarer direkt på marknivå, ingen som upplevt problem med mycket snö?

Jo jag ska montera upp min på lastpallar eller dylikt i år då vid mycket snö så har hästarna nästan fått huka sig för att dricka och snön gärna packar sig runt omkring så skottar man inte omedelbart så får man hacka loss den till slut. Jag har också en hovbadare numera men jag tror aldrig hon badade i thermobaren men det känns lite dumt att riskera det.
 

Liknande trådar

Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 060
Senast: Linda_A
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 094
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 396
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 832
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp