Material i vinterhagar

Sv: Material i vinterhagar

Ja, jag kan tycka att ett generellt utbyte av elband är på sin plats. Detta ska jag ta upp på nästa stallmöte.
Jag har tänkt känna på stängsel varje dag närmaste tiden, framförallt när det kommer snö. Så stallägaren lär bli varse hur stark strömmen är... (nej jag har inget annat liv än att se till att min häst har det bra :cautious:)

Mest förvånad är jag över att ingen av de andra hästägarna jag talat med, har nån aning om det är el i hagarna. Det är tydligen bara jag som dubbelkollar allt. Samma hästägare som fö lindar in sina hästar i bomull, har ingen aning om det ens är el i staketet...
 
Senast ändrad:
Sv: Material i vinterhagar

Har du den elmätaren jag försökte hitta namnet på ? Går ju fort med en sån och enkelt dock blir det svårt i frusen backe så mät innan dvs snart ...

Ja inte ditt jobb verkligen ! Jag hade som sagt som stallägaren enligt dig, aldrig överlåtit detta till ngn inackordering att jobba och fixa ... Om inte annat för att väl denne borde vilja ha koll själv och inte via utsago från ngn hyresgäst ...

De andra hästägarna kanske förutsätter att ett stall som det ni står i självklart har el ? Bara en tanke ?
Har man inga hästar som ifrågasätter staketet ngnsin så tror jag faktiskt inte i rättvisans namn att man som inackorderad kollar sånt ?
 
Senast ändrad:
Sv: Material i vinterhagar

Har ingen sådan. Ska be hen kolla upp detta och mäta.

Givetvis ska man inte ens behöva fundera, men jag är av naturen skeptisk till att saker som ska skötas sköts.
Om man åker själv till stallet och släpper ut och tar in sin häst trots att det är fullservice, samt dammsuger hagen efter stenar och gropar, då tänkte jag mer att man kanske gör andra "onödiga" åtaganden också. Som att kolla staketet. Givetvis inte nåt som man ska behöva göra, men mer en tanke som slog mig.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej allihop, Jag har snart haft min häst i 2 år och vi har flyttat omkring en hel del pga olika anledningar. Det är sjukt svårt att...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 393
Senast: Heulwen
·
Hästmänniskan Håller på att smått få frispel här på alla andras lösa hästar som springer runt på vår gård. Köpte för några år sedan ett hus och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 168
Hästhantering Har en unghäst som bara rymmer ur hagen. Hon har ingen som helst respekt för eltråden, har även provat med elband ifall hon inte ser...
Svar
15
· Visningar
1 772
Senast: smedsussie
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 497
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp