Tack för de inlägg som är av mer konstruktiv karaktär. Jag har stått på ställen där jag rent av blivit nedtryckt pga min rädsla och är mycket svag för "påtryckningar". Har känt mig som en kass ryttare tillräckligt.
Jag har tagit en kontroversiellt beslut och rent av vad jag upplever som tabu i hästvärlden. Att inse 1. Jag kan inte ge min häst det liv som jag anser den förtjänar. Jag har inte tillräckligt stort ego. Skulle kunna sätta honom på en anläggning med alla faciliteter, små hagar, inga kompisar men jag kan inte 2. Vi hittar inte tillbaka till varandra i ridningen, han är för skarp i psyket för mig och behöver en orädd ryttare. 3. Jag inser att jag är så pass rädd, att jag inte vet om jag någonsin kommer ha häst igen, eller ens rida för den delen. Även om drömmen finns.
Det gör förbannat ont. Men jag vet att han kommer till ett ställe med en flock, stora ytor och orädd ryttare vilket kommer gynna honom.
Hade jag funnit ett ställe inom rimligt avstånd med det jag söker så hade jag kanske gett det en chans till, men nu har vi letat i ett halvår och jag är less. Min häst mår inte bra, det märks.
En vacker dag hoppas jag kunna köpa den gård jag vill ha med stora hagar, ridbana och natur att rida i. Två äldre läromästare, och en shettis
Tills dess ska jag bearbeta denna "förlust", mitt ryttarjag känner sig besegrad.. finns någon äldre läromästare jag får låna om jag vill för att hitta tillbaka till glädjen i häst.