För nästan 100 000 kr får du under 1,5 år lära dig allt om hästar?!

Sv: För nästan 100 000 kr får du under 1,5 år lära dig allt om hästar?!

Whaaaat!
Och här har man slitit för en kandidatexamen i etologi och kompletterat med massor med hästkurser på universitet runt om i världen när man bara kunde pluggat 1,5 år och sen vetat allt.. Om allt. Och lite till.

Huuga, jag hoppas ingen tar det seriöst :crazy:

Fast plötsligt förstår jag varför det är så svårt att komma in med spetskompetens hos hästägare. Varför anlita både etolog och veterinär när det räcker med en hästcoach? :meh:
 
Sv: För nästan 100 000 kr får du under 1,5 år lära dig allt om hästar?!

Och efter att ha googlat och hittat hemsidan förstår jag precis. Vem annars... Håhåjaja.. :meh:
 
Sv: För nästan 100 000 kr får du under 1,5 år lära dig allt om hästar?!

*Får inte gnälla, får inte klaga, måste vara positiv*

Fan, vad svårt det blev när jag hittade till utbildningens hemsida.

/Lavinia, lite rädd faktiskt
 
Sv: För nästan 100 000 kr får du under 1,5 år lära dig allt om hästar?!

Som min far brukar säga: "den siste idioten är inte född". Att folk går på sånt...:banghead:

Tror man verkligen att man på ett och ett halvt år, på en DISTANSutbildning ska få mer heltäckande kunskaper än veterinärer och andra yrkeskategorier som man tänker sig ersätta? Vojne, vojne :meh: Man får anta att ansvarig person är rätt bra på att snacka...
 
Sv: För nästan 100 000 kr får du under 1,5 år lära dig allt om hästar?!

Det värsta är ju att det finns några stackare som faktiskt betalat för den där kursen :o eller det ser så ut iallafall.... :angel:
 
Sv: För nästan 100 000 kr får du under 1,5 år lära dig allt om hästar?!

Det finns nog rätt många skulle jag tippa på. Kanske inte som köpt hela paketet (än), men många köper ju med hull och hår att de faktiskt kan lära sig allt på så kort tid. Och dessutom bli duktiga nog att lära andra.
 
Sv: För nästan 100 000 kr får du under 1,5 år lära dig allt om hästar?!

och att lära hästarna med... (fasar för inridningen de lär ut, hur lång tid har de på sig för det, en helg??)

/Lavinia *får inte klaga*
 
Sv: För nästan 100 000 kr får du under 1,5 år lära dig allt om hästar?!

De har 10 veckor teori i ämnet och ingen praktik, det är att jämföra med kursen på 7 veckor för att lära sig leda en häst.

Edit: Måste rätta mig själv, kursen gäller inridning+grundridning. Man får förstås 3 veckors sits och balansträningockså, teoretisk så klart.
 
Senast ändrad:
Sv: För nästan 100 000 kr får du under 1,5 år lära dig allt om hästar?!

Jaa, men du vet. Kan man bara snurra rep går allt bra.
Har rätt taskiga erfarenheter av "kursansvarig" :meh:
 

Liknande trådar

Hästvård Förut var det ett försäljnings stall som höll på och importerade och sålde hästar i Sverige. (vet ej om dem fortfarande är aktiva) Och...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 522

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp