Får inte min ponny såld.

Sv: Får inte min ponny såld.

Men kan du inte visa hästen hos fodervärden? Eller bor dom såpass långt borta att det inte går? Att låta fodervärden visa hästen är ju inget alternativ, lite koll vill man ju ha vem som köper.
 
Senast ändrad:
Sv: Får inte min ponny såld.

Har varit i kontakt med flera som tar hästar till försäljning, in-tillridning och för tävling och flera av dessa tar BARA provision och jag behöver inte betala i månaden.
Menar du att dom verkligen har hästen där gratis och sen bara tar en del av summan den säljs för? Då känns det ju som ett superalternativ.
 
Sv: Får inte min ponny såld.

Men kan du inte visa hästen hos fodervärden? Eller bor dom såpass långt borta att det inte går? Att låta fodervärden visa hästen är ju inget alternativ, lite koll vill man ju ha vem som köper.

Ja, hästen står 25 mil bort så det går inte .
 
Sv: Får inte min ponny såld.

Menar du att dom verkligen har hästen där gratis och sen bara tar en del av summan den säljs för? Då känns det ju som ett superalternativ.

Japp det är exakt det jag menar och jag har haft kontakt med flera som är beredd att köra på samma villkor och som inte bor allt för långt bort så jag kan åka och hälsa på, vara med på provridning och kolla hur allt går osv.

Så därför behöver jag hjälp vad man i så fall bör skriva med i ett sådant kontrakt! :)
 
Sv: Får inte min ponny såld.

Japp det är exakt det jag menar och jag har haft kontakt med flera som är beredd att köra på samma villkor och som inte bor allt för långt bort så jag kan åka och hälsa på, vara med på provridning och kolla hur allt går osv.
Låter jättebra. Hur fungerar det med summan på hästen? Dom tjänar ju knappast någonting ifall hästen är såpass billig? Eller betalar du foder och liknande eller står dom för allt?
 
Sv: Får inte min ponny såld.

Vill inte gå in på vad vi har för överenskommelse, vill bara ha tips och råd på vad som bör stå med i kontrakt vid ett sånt här tillfälle :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 769
Senast: Juli0a
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 857
Senast: Mabuse
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 846
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Jag vet inte var jag ska börja. Jag vill inte riskera att någon ska känna sig uthängd så jag försöker skriva så generellt som möjligt...
Svar
3
· Visningar
1 697
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp