Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Fälttävlan Hur & när startar din säsong på riktigt? Mjukstartar du igång dig själv och hästen eller tar du tag ordentligt med en kick off clinic el...
2
Svar
38
· Visningar
4 898
Senast: Mollgan
·
H
Islandshäst det har nu gått ett bra tag sedan jag sålde min unghäst. Jag har sedan ca tre månader tillbaka letat häst igen, Jag har varit och...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 894
Senast: Rolle
·
N
Islandshäst Lägg fokusen på den bruna och säg vad ni får för tankar kring henne? Jag har slitit med henne, fått ner henne i vikt (en del kvar)...
Svar
18
· Visningar
2 412
Senast: Hannah0407
·
A
Dressyr Jag har funderat på en sak. Varför flaxar en del dressyrryttare med sina fötter så väldigt? Några sitter stilla o fint i sadeln medan...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 647
Senast: Chili
·
Fälttävlan Med risk för att bli lynchad kastar jag mig ut Börjar med att ödmjukast fråga moderatorn om tråden kan få ligga kvar här då jag vill...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 101
Senast: NilaD
·
Fälttävlan Ja, eller hur? Det är bara att räkna på fingrarna mina kära vänner....den mörka årstiden är snart över, FT-säsongen är snart i full gång...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 723
E
Distans hjälp! min ponny blir helt skogstokig när vi rider distans och blir omkörda bakifrån eller om vi ligger mer än fem meter bakom en annan...
Svar
5
· Visningar
1 501
Senast: murran
·
Distans Fick syn på att Ekenäsriten är inställd. Stämmer det? Om jag, vad tråkigt:-( Trevlig tävlingsplats o klubb!
Svar
7
· Visningar
1 276
Senast: CK
·
N
Western hej. jag behöver råd av er. Det är dumma frågor men jag behöver verkligen råd. Här kommer frågorna: * Om western sadeln har måttet 13...
Svar
2
· Visningar
1 341
Senast: CBJack
·
Western Kan vi inte dela med oss av våra superduper övningar? Har du en bra och rolig övning att visa och förklara? Kanske kunde visa på film...
2
Svar
31
· Visningar
2 682
Senast: Tibra
·
Distans Hittade en bra websida där du kan mäta upp dina träningsrundor och dessutom spara dem: http://iform.se/route
Svar
4
· Visningar
2 390
Senast: Patzy
·
Dressyr Hejsan. Jag hoppas någon kan svara på mina frågor ;) Jag och min ponny kanske ska tävla dressyr, har aldrig gjort det förut men tänkte...
Svar
4
· Visningar
2 051
Dressyr Vi har ju ingen sådan tråd. Så vad har ni för mål under 2010? Berätta mål både för träning och tävling, när det ska vara uppfyllt och...
2
Svar
37
· Visningar
3 310
Senast: LLaika
·
Western Vad finns det för nackdelar med dem? Är dom "elakare" än vanliga? Kan inte av utformningen på dom se att dom SKULLE vara det, men...
Svar
4
· Visningar
1 044
Senast: Mustang
·
M
Körning Hittade den här lösningen på baksele med en snabbkoppling. Vad tror ni, är det något att ha eller ska det vara helt i läder som det i...
Svar
6
· Visningar
1 839
Senast: Vimsan
·
M
Hoppning Hej :) Jag undrar, hur högt brukar B ponnyer kunna hoppa? Min är 125 hög, har hoppat 110 lös, och 70 - 80 med ryttare. Är det bra...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 566
Senast: älgen
·
Western Blir hon religiös! Jag har skaffat quarter! En med ko stam,men eftersom jag inte vågar rida på kor än(jag åker väl av i första...
Svar
16
· Visningar
1 832
Dressyr Jag köpte ett Hubertuskandar till pålle som jag tyvärr fick lämna tillbaka. Problemet: ett långsmalt hästhuvud. Nu har jag ett...
Svar
5
· Visningar
1 186
Senast: Centaur
·
Distans Jag är inte insatt på något sett, men varje gång vi anmäler oss via TDB så kostar det ju oss ryttare 10:- i adm. avgift. Och jag antar...
Svar
10
· Visningar
1 774
Senast: Lorelie
·
Körning Skriv gärna ner era bästa tips för träning av bakskygghet. Min "lilla" numera 3åring är jätterädd om rumpa, has och skenben.. Jag håller...
Svar
10
· Visningar
3 555
Senast: mul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix