Normal höjd för B ponny

Sv: Normal höjd för B ponny

Ingen aning. Därför jag frågade:D

Vet att Anki någonting hoppade väldigt högt med en någonting Burma

Haha, ja men vad jag vet så är det Lunas, men det var ju ett par år sedan så säker är jag inte;)

Inte helt otroligt. Den ponnyn var ju spektakulär. Tog många ridskoleryttare mot högre höjder.

Jag vet inte riktigt själv vilken häst det är, endast mamma som berättat om honom. Och hur nöjd och stolt hon var när hon slog honom i en msv:D

Jag är lite äldre:p
Så jag minns honom klart och tydligt. Liten oansenlig brun korsningponny, men hoppade otroligt.
Han var ridskoleponny vilket gjorde honom mer spektakulär iom att han med olika ryttare lyckades hänga i toppskiktet samtidigt som han gick som lektionsponny.

Fast Lunas Hunter var c-ponny, inte d-ponny :) Och det var alltså han som hoppade 170. Andra ponnyer kan förstås också ha gjort det, men jag vet iallafal att Lunas Hunter gjorde det "på sin tid" :)

MIn B-ponny på 121 cm löshoppades 110 och hoppades ca 90-100 under ryttare under sina glansdagar, men 70-80 är väl ganska lagom att hoppa på en B-ponny, och som andra säger, det högsta man får tävla med B-ponnyer är 1 m. Nu vet jag inte om det är målet för dig, men om du ska upp på högre höjder rekomenderar jag att du tar hjälp av en tränare. De kan oftast se vilka höjder du och din ponny klarar av. Är man inte rutinerad ska man vara försiktig att träna för mycket hoppning på egen hand. Lycka till med ponnyn : )

Jag är lite äldre:p
Så jag minns honom klart och tydligt. Liten oansenlig brun korsningponny, men hoppade otroligt.
Han var ridskoleponny vilket gjorde honom mer spektakulär iom att han med olika ryttare lyckades hänga i toppskiktet samtidigt som han gick som lektionsponny.

Jag minns honom oxå. Tävlade en hel del mot honom. Han va C-ponny och brunskimmel, kommer ihåg det för jag hade oxå en C-ponny som var brunskimmel. Det jag vet så gick han inte vanliga lektioner under tävlings terminen. Han gick bara med dom duktigaste ryttarna.
Han va faktiskt ganska ful:o men hoppa det kunde han:D

Men jag har faktiskt slagit honom en gång, kan lova att jag var stolt över det;)

MVH Russin8

Grattis!
det var nog många ponnyryttares dröm att få slå honom:D

Om jag inte är helt fel ute var det fullblod inkorsat i honom någonstans

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 140
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 061
Senast: Bison
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 109
Senast: zarmino
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 108
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V