Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Tävling Det är så att jag håller på och ska ta grönt kort och då ska man ju ha TR med sig, men vilket är det jag ska köpa/skiva ut? det finns ju...
Svar
13
· Visningar
1 115
Senast: annaklara
·
Fälttävlan Det pratas ju en hel del om att ryttare har för långa stigläder i terrängen och sitter ner för mycket. Den skaran vill man ju helst inte...
Svar
18
· Visningar
3 346
H
Hoppning Tänkte att det kunde vara lite intressant;), det är ju väldigt olika och sadlar skiljer ju endel i priser. Så, förutsatt att sadeln...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 881
Senast: TeamWahlund
·
Q
Islandshäst Du får en sjuårig islandshäst på träning. Den är ordentligt inriden och har varit igång, dock stått de senaste 8 månaderna. Omusklad...
Svar
5
· Visningar
1 349
Senast: Teilani
·
Dressyr Vad jag kan förstå av TR så får man använda en achennosgrimma (det kanske inte heter så) utan snokremmen när man tävlar dressyr i lätta...
Svar
11
· Visningar
2 844
Senast: bigganl
·
T
Western Hur gör ni för att fatta höger/vänster galopp? Och har ni några tips på hur man lär en 6åring som har lite svårt att fatta rätt...
Svar
10
· Visningar
1 856
Senast: Elanor
·
Trav I söndags var vår mest försigkomna tvååring på banan för första gången. Hon skötte sig alldeles utmärkt hela tiden. Hon fick haka på...
Svar
17
· Visningar
2 252
Senast: via
·
Hoppning Hej! Skulle vara jätte bra om nån kunde hjälpa mig med detta... Har köpt en häst utomlands. Jag vet att den har gått 150 klasser och...
Svar
9
· Visningar
6 887
Senast: Ilxpo
·
S
Hoppning Jag undrar om man måste kvala till 120? Alltså ha typ 2 felfria 110 innan man får starta?
Svar
1
· Visningar
2 331
Senast: attsy
·
S
Dressyr har nu kollat på några videos på en tjej i Danmark som tävlar sina hästar,,,på flera filmer har hon benskydd och benlindor i...
Svar
1
· Visningar
1 580
Senast: spoff
·
Western Jag funderar på att lämna mitt ena sto på utbildning inom western. Hon är idag mest riden i skogen och går L:C dressyr på ett ungefär...
2
Svar
24
· Visningar
2 069
Senast: Anneli
·
K
Dressyr Min häst höjer huvudet så fort jag har gjort halt. Det är "omöjligt" att hålla kvar honom i form in i halten. Så fort han gjort halt...
Svar
6
· Visningar
1 578
Senast: Sommarsmurf
·
Trav Hej! Jag funderar på att låta en av ponnyerna sitta fast baktill i vagnen(panikhake i båda ändar) när jag kör den andra. Så att de får...
2
Svar
36
· Visningar
3 364
Senast: Russin8
·
Övr. Grenar Vet någon var man får tag på mönster till hjälmöverdrag? Min dotter vill sy nytt hjälmöverdrag själv, det gamla passar inte nya hjälmen...
Svar
8
· Visningar
3 280
Western Jag har pratat med en sadelutprovare ang min häst och vi hade lite delad uppfattning om hennes rygg. Hon hävdade att ryggen är rak, men...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 778
Senast: MittNyaJag
·
Körning Vid vilken ålder kör ni in era islandshästar? Jag tänkte göra det till hössten då min är 2½ år med en lättare vagn. Tror ni det är...
Svar
11
· Visningar
1 824
Övr. Grenar Ska köpa mig en "sommarhjälm" dvs en som är lagom (nuvarande är lagom med huva under). Tänkte att jag då kunde köpa mig en...
Svar
2
· Visningar
1 145
Senast: fullblodsfux
·
Distans Hej alla! Hoppas ni vill hjälpa mig lite inom denna gren då jag är rättså grön. Det är så att jag har en 10åring Islandshäst som jag...
Svar
9
· Visningar
2 228
Senast: em76
·
Trav ja, det är ju inte så långt borta nu. Vilken hingst ska ni betäcka med? Vad kan ni tipsa om för hingst till detta sto...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
13 294
Senast: solros
·
P
Dressyr Jag behöver hjälp med dressyrövningar! Jag vet inte vad jag ska göa för att fylla ett helt pass!:o Så ja, olika sorters dressyrövningar...
Svar
4
· Visningar
2 014
Senast: ponnybarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix