Hur mycket lägger ni ner på era hoppsadlar?

Sv: Hur mycket lägger ni ner på era hoppsadlar?

Jag har nog haft ganska tur. Tidigare har mamma och pappa betalat och då har jag väl inte brytt mig så mycket om priset. Men vi har lyckats kommit billigt undan både på ponnyns sadel och min förra storhäst. Både har legat runt 5000:- och till min förra storhäst bytte vi in ponnyns Frank Baine sadel och fick nästan hälften av vad vi betalt i inbyte på den. Både har var i bra kvalité och stohästens var i precis bara inriden och kostade ändå inte särkilt mycket. Till den nya storhästen fick jag betala själv och hade väl tänkt mig att köpa en begagnad för max 10 000. Jag fick en helt nya Jacson sadel för 7500, så jag vart väldigt glad! Sadeln sitter super på hästen och är otroligt bekväm att rida i!

Jag har en Amerigo, grymt skön och ligger hur bra som helst på de flesta hästar faktiskt! kostade 30 tusen plus padd och stigläder då, men är hur nöjd som helst...
om de nu fastnar lera å skit på era sadlar, vet dock inte riktigt hur de går till men, så får man väl putsa grejerna??? Kan ju inte vara de största problemet direkt, både träns och gjord blir ju smutsigt å måste göras rent! Själv gör jag rent allt läder som används varje dag! Rekomenderar iaf Amerigo sadlarna!! :D

Håller på att byta sadel nu. ska sälja den jag har för typ 6.000 kr och köpa en för ungefär samma pris. Varför jag säljer denna är att den har blivit lite trång vid manken, då hon fått med muskler. Hatar när man måste byta sadel när hästen får muskler. därför köper jag inte en alls för dyr sadel. då det är lätt att sälja och köpa ny :)

Nu har jag lyckats köpa en sadel billigt igen :D stolt är jag!

Förra sadeln jag köpte var en Pariani beg. för 10 000:- den är väl några år.
Sadeln jag köpt nu är också en Pariani 1månad gammal (!!!) 11 000:-
Ett helt fantastiskt bra pris :D

Jag betalade 12000 för min förra sadel, hade bestämt mig för att max lägga 15'. Pessoan vi provade kostade 16' den blev det inte så alltså låg gränsen där i kring. Fast jag ångrar mig än i dag att jag inte tog pessoan.
Dressyrsadlen jag har kostade 10'.

*kl*
Jag har precis köpt en Pessoa Legacy som kostade 10 000 och det är den dyraste sadeln jag köpt. Men man måste ju köpa det som passar så är det ju bara.

kl

Köpte precis en Pariani beg. för 11 000. O nu är de dags för en ny sadel igen ..

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 090
Senast: super
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
6 702
Senast: Reville
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 169
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
465
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V