D blir bara jävligt knepigt när den som har gapat högst å mest i alla år över vilket vidrigt djur plågeri travet e å att d föds för många trav hästar nu (å att d porffs tränare hon har varit hos har varit riktiga svin som alla andra inom travet å hästarna har mått än mer skit för alla bara tänker på PENGAR!! plötsligt vill tillbaks till travet som uppfödare å frågar efter budget hingstar!!
Men kul att du e tillbaks då Snigelfarmor, hoppas att d går bra då
"utan att nämna några namn, men på umetravet där jag jobbade så var det just dina symptom som visades, hängde, apatiska, åt aldrig upp varken kraftfoder eller hö. Och tro det eller ej, men just den värsta hästen, den räddaste, magraste och mest apatiska, den vann var tredje lopp. Så det är ju lustigt att hästen gör detta för oss när den mår dåligt, oavsett vad den mår dåligt av. Det är en STOR myt att sjuka hästar inte presterar.
Ingen häst kan ju må bra av lite grovfoder, lite utevistele, att aldrig få skrittas av eller fram, att ha skav av selar och ständigt blistras. Ändå är det detta jag sett i de tre helt olika stall ( malmö, umeå och umeå) jag jobbat i. Och proffstränare har inte hästar som aldrig ens placerar sig, detta var tävlingshästar som drog in pengar.