Hingstval 2010

Sv: Hingstval 2010

Om det blir ett sto finns ju möjligheten att försöka leasa ut/sälja tävlingrätten? Jag antar att det är avelsrätten som du är ute efter.

Dream Vacation
låter som ett bra alternativ, om det finns platser kvar.

Quaro om du vill ha lite franskt i henne?

Det är väl ingen som står ut med att leasa av mig. :o

Om jag ska ha en billig fransk så får det bli Korean. Jag satt och tittade på avkommestatistiken igår. Starkt.

Och vi har ingen aning om vad vi ska ta till Blue Bahia.:confused:
Vi vet däremot att vi skall passa oss för lite skarpa hingstar då Bahia har syskon och mamma som inte varit snälla.
Hennes helsyster är också en vass dam som lämnat lite "kul" ungar.

Märkligt då BAhia själv är en mild märr och hennes sista tre ungar som varit hos oss varit snälla.

Vi har även som krav att det skall vara transportsperma dock ej fryst.
Upp till 40 kan vi gå i prisklass.

Kan man få lite hjälp här?
Gärna med lite motiveringar.

AM

Jag gillar Lindy Lane jag :love:
Han har ju klart bäst statistik i auktionskatalogen på avkommor....men det får inte vara veka ston, dm måste vara lite vassa.

Kankse nåt för din Bahia Naffa ?

Det är väl ingen som står ut med att leasa av mig. :o

Om jag ska ha en billig fransk så får det bli Korean. Jag satt och tittade på avkommestatistiken igår. Starkt.
Du får skriva rejäla leasingavtal...ungefär som en förundersökning i en mordutredning, så ska du se att det löser sig. ;)

Korean
är riktigt bra, men kommer han att finnas tillgänglig i Sverige 2010? Han är inte annonserad ännu i alla fall. Tycker han är underskattad i Sverige.

Finns inte så mycket och välja på upp till 40 och Transport,men jag skulle helt klart gått på Olimede,mår nog bra av lite fransk på det blodet och 4+4 Speedy Crown. Blir rätt likt kriterietvåan Oracle.

Torvald Palema är inget för mig men skulle nog kanske fungera också,men Alf Palema-Blue Bahia blev inte så lyckat(?) Annars lyckosamt med Alf Palema på Meadow Gallant. (Ragdance och Pamona har ju lyckats bra om man sätter in dom med övriga avkommor med Meadow Gallant som morfar)

Dum fråga kanske :confused: Men hur funkar det med hingstarna eg.? Vilka är A-hingstar, B osv.? Hur vet man? Vad gäller om man tar någon "sämre"? Vad är det som avgör om de blir sämre än A? Exterören? Tacksam för svar...:p

Hej på er!

Skulle vilja ha lite "tips från coachen" om hingst till den här! Är väldigt kluven på vad det ska vara. Tänk spannet på 20-50 tusen ungefär.

http://www.travsport.se/shestinfo?kommando=visaHerstamning&hestId=511586

Har varit lite vass i humöret.. Stor som en pansarvagn, 170, och springer stort. Har en hygglig äldre bror och ett par yngre kommande.
Har en avkomma sen tidigare som ser bra ut.

skulle kunna tänka mig san pellegrino...han verka lämna lugna lite tröga hästar och det behöver du nog med den stammen :angel:

Det kommer ju bli ett helt annat utbud i år nu då. Över 100 hingstar har anmälts till premieringen.
Men jag håller så klart med dig om CM :D

Det kommer ju bli ett helt annat utbud i år nu då. Över 100 hingstar har anmälts till premieringen.
Men jag håller så klart med dig om CM :D
Visst blir det ett "annat utbud" i år med den nya VDN. Fast hur många av de 76 som ska värderas och stationeras i Sverige är egentligen intressanta?

Maharajah och Judge Joe, kanske Gift Kronos. I övrigt är det väl inte så att man säger "Äntligen!". Utöver dessa 76 hingstar, så finns det ju redan typ lika många "godkända" hingstar stationerade i Sverige att välja bland. Utbudet har aldrig varit större...

Hej på er!

Skulle vilja ha lite "tips från coachen" om hingst till den här! Är väldigt kluven på vad det ska vara. Tänk spannet på 20-50 tusen ungefär.

http://www.travsport.se/shestinfo?kommando=visaHerstamning&hestId=511586

Har varit lite vass i humöret.. Stor som en pansarvagn, 170, och springer stort. Har en hygglig äldre bror och ett par yngre kommande.
Har en avkomma sen tidigare som ser bra ut.

Orlando Vici igen är nog inte tokigt :)

Visst är det så.
Jag är mest förvånad över att det är så många gamlingar.
Det finns ju dom som är så gamla så man undrar rent bokstavligen om de överlever premieringen.

Ska betäcka mitt sto med Tap In! Det blir både hennes och mitt första föl :love:

Nån som vet om Tap In brukar bli fullbokad? Läste i Travronden att han har typ 70-80 registrereade avkommor -09 (kommer inte ihåg exakt hur många) Hur många får han betäcka per år?

Det är nog ingen risk att han får fullbok. Har inte haft det dom senaste 5 åren. Före det vet jag inte. Han får betäcka 150 ston per år.

kollade lite och det verkar vara skapliga res i aveln i allafall...fanns ju en nybliven treåring nu som s´ka starta på jägers..hade ju bara 11 avk o båda 06: orna har startat + samtliga tvåringar förra året premade...bra statistik , på så få avk.

Senast ändrad:

kl

Finns det överhuvudtaget någonstans där man kan få info om någon avelshingst är opererad för lösa benbitar??

Om man tar t.ex Varenne eller Dream VAcation så står det i STC katalogen under veterinärinfot. Men det är ju det dom ser för just den dagen.

Hingstar opererade tidigare står det ju inget om.

Kan man hitta dom uppgifterna?

Och vilka linjer är mest drabbade?

Någon som vet hur det är med "stammen" Noble Victory?

AM

Liknande trådar

Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 639
Senast: Jealle
·
Trav Går lite halvt om halvt i tankar om att ev betäcka min Heidi i vår....Nån som har några ideer om Gift Kronos, So Perfect eller nån annan...
Svar
3
· Visningar
1 567
Senast: Buffe
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 823
Senast: Görel
·
Trav Nu är läget ungefär lika förvirrat som det brukar vara så här års. Vi har fem ston som ska betäckas. Givetvis har vi en massa egna...
Svar
12
· Visningar
1 993
Senast: johnpatrik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka