Hingstval 2010

Sv: Hingstval 2010

puuh ja dåska man tnka på vad man ska betäcka med denna gång gå..hmmm.är ju som lite sugen på good as gold.. måste ta mig en funderare på andra altenativ också. :D ska bli så kulmed första fölet till våren så ajg har inte ens tänktpå vilken hingst man sak ta sen..

Är så sugen på att betäcka mitt Armbro Scorpion sto i vår. Bläddrar bland alla annonser i vinternumret idag och drömmer mig bort:)
Bara en sambo att övertyga först....

Är sugen på Tangen Scott, men inte lika sugen på att åka över gränsen, så då kanske det blir Järvsöviking.

kl

Om någon har en idé om hingst till den här märren så lyssnar jag gärna;
http://blodbanken.nu/servlet/GetBBData?breed=warm&lang=swe&trotter=customary+logo

Hon är exteriört korrekt, normalstor och inga lynnesfel. Jag vet inte hur hon rörde sig som tävlingshäst.

Jag funderar på Daguet Rapide eller Scarlet.

Knallsterk morlinje!

Hadde det vært min hoppe hadde jeg kjørt på med Pine Chip og forsøkt å lage en ny Civil Action.

Knallsterk morlinje!

Hadde det vært min hoppe hadde jeg kjørt på med Pine Chip og forsøkt å lage en ny Civil Action.

Jag tror jag blir galen snart - kan inte bestämma mig... :crazy:

Kul att Pine Chip är prissänkt i år. Ena timman har jag bestämt mig för den, nästa timma tänker jag Dream Vacation, sedan en timma senare tänker jag Mr Pine Chip...

Jag blir tokig, mycket lättare med dåliga ston. :D

Vi betäckte förra året med Express Lavec, och fick ett underbart litet stoföl. Har aldrig tidigare under mina år träffat på en smartare och coolare häst någonsin en denna lilla tjej, ska bli så kul att få börja jobba mer med henne... Och då var mamman en rejält tuff och egensinnig brud efter Copiad:grin:
Kan du beskriva ditt stos bra och mindre bra egenskaper?

vad har du för prisgräns då ? ska du behålla eller sälja ?

Suck. Jag har ju inte råd att betäcka alls egentligen. :cry:
Men jag lever på vatten o brö´ och lånar det som fattas, märren ska betäckas! :bump:

Men allvarligt talat så väljer jag ju bort Daguet Rapide och Love You för de är för dyra, helt enkelt. Så under 100 000 kr måste det vara.

Suck nr 2. Jag måste ju sälja. Men... Blir det ett sto så kanske man vill behålla... :angel:

(Och säger någon From Above en gång till så skriker jag rakt ut! Staffan har tjatat på mig hela nyårshelgen om den nu...)

jag skulle råda dig att ta en hingst som lämnar både hingstar o ston som går bra...

Suck. Jag har ju inte råd att betäcka alls egentligen. :cry:
Men jag lever på vatten o brö´ och lånar det som fattas, märren ska betäckas! :bump:

Men allvarligt talat så väljer jag ju bort Daguet Rapide och Love You för de är för dyra, helt enkelt. Så under 100 000 kr måste det vara.

Suck nr 2. Jag måste ju sälja. Men... Blir det ett sto så kanske man vill behålla... :angel:

(Och säger någon From Above en gång till så skriker jag rakt ut! Staffan har tjatat på mig hela nyårshelgen om den nu...)
Om det blir ett sto finns ju möjligheten att försöka leasa ut/sälja tävlingrätten? Jag antar att det är avelsrätten som du är ute efter.

Dream Vacation
låter som ett bra alternativ, om det finns platser kvar.

Quaro om du vill ha lite franskt i henne?

Liknande trådar

Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 639
Senast: Jealle
·
Trav Går lite halvt om halvt i tankar om att ev betäcka min Heidi i vår....Nån som har några ideer om Gift Kronos, So Perfect eller nån annan...
Svar
3
· Visningar
1 567
Senast: Buffe
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 823
Senast: Görel
·
Trav Nu är läget ungefär lika förvirrat som det brukar vara så här års. Vi har fem ston som ska betäckas. Givetvis har vi en massa egna...
Svar
12
· Visningar
1 993
Senast: johnpatrik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka