Hingstval 2010

Sv: Hingstval 2010

Vet faktiskt inte, hon är normalstor.
Hennes stamtavla innehåller en hel del Super Bowl (4+3).
Vad gillar du Olimede? Han kostade 23000 i år.

Jag tror jag hänger på i den här tråden igen...

Ma Belle Joujou tappade ju sitt månadsgamla efter Super Photo Kosmos förra året.

Hon är humörsbetonad på det sättet att hon gör stora åthävor när hon blir osäker. Annars mycket trevlig.

http://blodbanken.nu/servlet/GetBBData?breed=warm&lang=swe&trotter=ma+belle+joujou

Riktigt trevlig travare som många av er vet. :love::love:
165 cm - lätt långlinjerad typ med långa ben. Och riktigt ren trav när hon inte har ont.

Karriären stoppades av en gammal fraktur på ett av småbenen i framknäet som störde henne.

Även jag tänker mig någonting upp till 25 000 tror jag.

Senast ändrad:

Minnet är kort, jag hade aldrig uppfattat att du ens hade seminerat henne :o Trodde att du var i gång o tävlade med märrn fortfarande.
JAg minns däremot att du lagt ut bilder på henne tidigare. Men inte minns jag hur hon såg ut exakt... :angel:Visst var det den här som var lite vinklad bak? Men förutom det rätt fin i modellen.

Jag får skylla mitt dåliga minne på svininfluensan.
JAG gillar ju franskt blod och ser det gärna på båda sidor av stamtavlan i lämplig omfattning. En hingst jag verkligen fattat tycke för och som fortfarande är prisvärd är Korean. Det sägs att han kan lämna vasst men lite humör måste de ju ha eller hur??
De avk jag sett e honom har varit av fin modell, eleganta hästar med långt och runt framsteg. Dessutom (och framförallt) så verkar de ha rätt inställning till tävlandet.
Super Bowl 4+5 är inget som ska avskräcka.

Det blir iofs ingen häst med några snabba generationsväxlingar då det är rätt gammal stam på båda.

Nä, hon gjorde sin sista start i maj efter att ha varit ofräsch hela våren.

Framhalt men gick ändå under 15, så jag valde att röntga och hittade den gamla frakturen och seminerade henne med SPK.
En månad senare släpptes det valacker i hagen bredvid deras stobete och hon muckade med en av dem över staketet och fastnade i elrepet.
(Inte hos mig utan på bete) - Fostret klarade inte elchockerna och hon fick riktigt fula sår in till senan över ena hasen. :crazy:

Hon själv är ju 20% fransk och så kom hon ju inte igång själv förrän som 8-åring så jag är lite ute efter tidighet också.

Jag fullkomligt älskar vår Scarlet Knightare, men tänk på att han lämnar ganska så skarpa hästar...våran är fortfarande skarp på rätt sätt ( ligger på i tömmarna men är inte het, bara gåvillig) Men jag får passa mig så det inte blir tuffare , så det går att korrigera honom ..för ja märker att ju bättre form han får, ju tuffare blir han...
Men en sån spänst och en sån inställning den hästen har, han fullkomligen flyger fram, benen går inte fortare när han ökar, steglängden blir bara längre...å ...längre...å .....längre :love:

Vad kostar Scarlet Knight? Är lite sugen på att tuta i min Tap In märr:) Hon är ju väldigt skarp...i humöret...och har det väldigt hett innanför mössan:D Måste ju bli en flygmaskin ju...

Ok! Såg honom på valla när han vann treåringseliten och gillar modellen.:love:
Vet inget om hur han själv är i temperamentet, men vi har två Ganymedare och en Buvetierare i stallet (två av dem med SA som morfar) och det är riktigt trevliga hästar.:cool:
Inga franska nerver hos dem, vilket man inte kan säga om de vi har/hade efter Defi dÁunou och Extrem Dream.......:eek:
Är själv väldigt förtjust i franskt blod, men en jänkare är väl kanske ett säkrare kort.:)

Ok! Såg honom på valla när han vann treåringseliten och gillar modellen.:love:
Vet inget om hur han själv är i temperamentet, men vi har två Ganymedare och en Buvetierare i stallet (två av dem med SA som morfar) och det är riktigt trevliga hästar.:cool:
Inga franska nerver hos dem, vilket man inte kan säga om de vi har/hade efter Defi dÁunou och Extrem Dream.......:eek:
Är själv väldigt förtjust i franskt blod, men en jänkare är väl kanske ett säkrare kort.:)

jag har ju inte lärt känna stoet än dock. hämtas på söndag är planen. Defi dÁunou har jag för mig jag har hört kan lämmna mycket med nerver. Har inte haft någon själv då. Men klart det är inte helt fel med franska hästar :)
ofta väldigt fina

Usa hästarna brukar ju bli tidigare. Vill gärna att det ska bli en tidig häst.

Här e våran gosing som vi betäcker med 2010
IMG_3758.JPG

Thai Tanic har väl gjort en intressant debut i aveln.

fick ett sto efter honom i år. ;) hon är fin dam med mycket egen vilja, men inte dum. lite rädd för det franska där i henne. Har två med den franska i och båda mycket speciella av sig. Jag vet ju inte om det är bara den då men. så är TT kanske i minsta laget för henne som bara är 155.

jag vet inte om denna kommer betäcka men andover hall blod har han i alla fall, dock bara kvalat själv. en nakdel kanske...

http://blodbanken.nu/servlet/GetBBData?f=5102215&m=sukat&lang=swe&breed=warm

också funderat lite på

http://blodbanken.nu/servlet/GetBBData?breed=warm&sire=order+by+fax&dam=Sukat&test=S%F6k
han är ju ganska stor

fryst sperma känns som det går bort då stoet inte är så ungt längre

Liknande trådar

Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 639
Senast: Jealle
·
Trav Går lite halvt om halvt i tankar om att ev betäcka min Heidi i vår....Nån som har några ideer om Gift Kronos, So Perfect eller nån annan...
Svar
3
· Visningar
1 567
Senast: Buffe
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 823
Senast: Görel
·
Trav Nu är läget ungefär lika förvirrat som det brukar vara så här års. Vi har fem ston som ska betäckas. Givetvis har vi en massa egna...
Svar
12
· Visningar
1 993
Senast: johnpatrik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka