Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Tävling Kan inte öppna pdf filer på datorn (och TR finns väl i just pdf fil på internet?) Jag kan inte för mitt liv minnas exakt vilka...
Svar
10
· Visningar
12 984
S
  • Låst
Islandshäst Jag har alltid vart intresserad av just Islandshästen. Men vill gärna lära mig mer och mer. Tyvärr har jag inte råd till en isis men...
Svar
1
· Visningar
1 230
Senast: Boj
·
Hoppning Än så länge är det ett bra tag kvar men jag vill hinna med att förbereda allt i god tid ändå, med tanke på att någon annan skall rida...
Svar
3
· Visningar
1 098
Senast: vildros
·
S
Western Hej alla, har en kallblodstravare som jag tror skulle passa bra till westernridning, vill gärna ha tips om hur jag ska börja. Han är en...
Svar
6
· Visningar
1 187
Senast: peekaboo
·
Körning Ett vanligt argument för olika varianter på bröstor är att en vanlig, rak brösta, trycker på luftstrupen på hästar som inte har någon...
Svar
13
· Visningar
2 134
Dressyr Hur gör ni för att få hästen att veta skillnaden mellan en tempominskning (i galopp) och när du vill sakta av till trav? Tränade...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 566
Senast: flashlight
·
Distans Jag och min häst tänkte debutera i distansvärlden till våren och jag är lite nyfiken på vem som tänkt rida vilka ritter. Så jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 807
Senast: Liten
·
Tävling Går det på nått sätt att få tillåtelse att tävla unghäst på hackamore? I dettafall har vet rådgivit oss att inte rida med bett då...
Svar
9
· Visningar
2 726
K
Hoppning Min häst har börjat bygga muskler och breddat sig sedan jag köpte honom och jag har börjat titta på nya sadlar. Just nu har jag Horse...
Svar
4
· Visningar
1 546
Senast: mandovski
·
Western Jag skulle vilja prova något med fasta ringar istället för det vanliga 3delade jag har nu. Men alla jag hittar är i 12,5=för stort...
Svar
1
· Visningar
894
Senast: Seabaz
·
S
Western Vad har ni för typ av padd eller filt under sadeln? Gärna bild och för- och nackdelar med olika sorter. Jag har ett par olika paddar...
Svar
15
· Visningar
2 627
Senast: sthu
·
Körning Hej nu har jag köpt en sele, som tur är på öppet köp. Så ni som kan säg vad ni tycker. Själv tycker jag den är för stor. Däcklet...
Svar
10
· Visningar
1 491
Senast: agtatoon
·
Hoppning Sitter och funderar lite på vad jag ska hitta på för bett till min ena häst. Hon är som sagt extremt het, inte direkt stark men ligger...
2
Svar
24
· Visningar
3 873
Senast: guppey
·
Hoppning Har en känsla av att det är nåt vajsing med min hoppsits, men kan inte riktigt sätta fingert på vad... och vad gör man åt det...
2
Svar
31
· Visningar
3 705
Senast: Finite
·
Dressyr Är det fler som har en sådan? Vad är era erfarnheter av den? Och vad är ainsley för en sadel, hittar inget när jag googlar på den och...
Svar
7
· Visningar
3 013
  • Låst
Western Bäst att skriva western i rubriken så att folk inte postar fel;) Nya bilder på era westernhästar, dags för lite nytt att titta på...
53 54 55
Svar
1 089
· Visningar
117 936
Senast: Pilo
·
F
Tävling Jag tycker att jag har letat och letat men har inte hittat någon tråd om det här. Så min fråga är: Hur länge får man tävla D-ponny?
Svar
9
· Visningar
5 317
Senast: Pinto
·
V
Körning Är selen "Bröstsele Economic" som finns hos driveout en bra sele för shettis?
Svar
3
· Visningar
1 244
Senast: Popplin
·
Dressyr Vad har ni för erfarenheter av CC modeller till dressyr? Jag har blivit erbjuden att köpa en så nu tänkte jag höra mig för :) då det...
2
Svar
25
· Visningar
6 033
Senast: -moa-
·
S
Western Känns som detta är ett ämne som det tjatats om ganska mycket, men hur är det nu egentligen? Räknades det poäng under 2009, och hur vet...
2
Svar
29
· Visningar
2 623
Senast: lillaida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård