Close Contact sadlar!

Sv: Close Contact sadlar!

Min är en Clincher och nu är den provsutten i iaf, inte lätt med all denna snö. Men den va väldigt skön att rida i!
Har bara provat lite lätt så jag kan inte uttala mej direkt än, känns dock mindre än min förra sadel, ska prova att länga lädrena ett hål och se om låna benen får bättre plats ;)

Nu kapar jag tråden lite om det inte gör nåt och ser om ni vet några mer CC dressyrsadlar?

Med det menar jag sadlar som helst har BÅDE "cc" bossor (dvs. inte uppbyggda eller kilbossor etc.) och även gärna lite mer flatback säte, men bossorna är viktigast.

Har nämligen fått strikta instruktioner om att endast en cc sadel funkar för min stora nya pålle och ska prova Amerigo cc men sen tog det slut på ideér lite.

Min är platt som en pannkaka överallt! Gammal som gatan men modellen finns kvar. Såg en nyligen som såldes för 5000 spänn - nästan gratis.

saddle.jpg

Oh den såg intressant ut, men vad är det för nån!? ;)

Oppps ja just det, sorry...för sent för att ha nåt minne :O

Liknande trådar

Träning Jag och sambon ska till Portugal, Estoril i höst! Tänkte höra om någon har tips på om man kan ta en dagsutflykt någonstans och rida...
Svar
0
· Visningar
414
Senast: Lightzone
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 746
Senast: Kajsalisa
·
Hemmet Mobilberoende-tråden fick mig att tänka på att jag i princip varje dag fastnar i mobilen direkt på morgonen, en vana jag gärna blir av...
Svar
12
· Visningar
431
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka