Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Hade en sadelutprovare hos mig för ett par dagar sedan för att kolla att hoppsadlarna fortfarande passar och för att prova ut en...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 880
Senast: Boe
·
S
Hoppning Jag har återkommit till hoppbanorna efter ca 8 år på dressyrtävlingar. (tävlar inte själv utan följer med dottern). Det som slog mig var...
2
Svar
37
· Visningar
4 570
Senast: Buck
·
E
Islandshäst Jag har ett sto som är enormt flockbunden, totalvägrar lämna gården om vi ska försöka oss ut på en tur... med sällskap= inga problem...
Svar
1
· Visningar
895
Senast: aenglah
·
P
Distans Är det någon som har koll på reglerna för Folksam Cup 2010? Som jag förstått det är det tre deltävlingar och man rider på en idealtid...
Svar
0
· Visningar
1 012
Senast: Pewuz
·
Islandshäst Saxat från SIFs hemsida Hur tror ni detta kommer påverka aveln?
Svar
16
· Visningar
1 850
Senast: hag391
·
Islandshäst En känslig fråga! Men kan man åka (dessutom långt) för att provrida en häst man aldrig skulle ha råd med? Men som man är mycket...
2
Svar
24
· Visningar
3 687
Senast: bifrost
·
S
Dressyr Finns det någon som kan tipsa om dressyrsadlar med bakåtskurna kåpor, rak bom och kilbossor och "normal lång" anläggningsyta som passar...
Svar
7
· Visningar
1 581
Senast: Saigon
·
H
Hoppning Undrar hur länge man får tävla c-ponny? är det tills man är 16 eller är det tills man är 18?
Svar
1
· Visningar
2 962
Senast: Belleriet
·
R
Trav Några som ska dit? Vem tror ni vinner? För mig blir det tredje året i rad, finns inget bättre på hela året. Segern tror jag står...
2
Svar
28
· Visningar
2 515
Senast: martha
·
Trav Någon som vet vad tävlingskarensen på Socatil är. Hittar bara att Socatyl var 96 timmar.
Svar
6
· Visningar
2 440
D
Islandshäst Jag bytte i höstas från att rida "stor häst" till islandshäst (på ridskola) och tycker det är fantastiskt kul! Nu har jag precis blivit...
Svar
4
· Visningar
1 302
Senast: Darkling
·
Islandshäst Vad har ni för tips om hästen gärna vill sticka iväg väldigt fort så fort tempot övergår i en annan gångart än skritt när man är ute och...
Svar
5
· Visningar
1 509
Senast: qrumelur
·
  • Låst
Western Börjar väl närma sig nu för en del här så jag tänkte att det är lika bra att skapa en tråd som alla som väntar fölis (eller redan fått...
Svar
10
· Visningar
1 234
Senast: Nethril
·
P
Körning Jag har en d-ponny som blev inkörd för ca 2,5 år sedan. Allt har funkat bra förutom att han är extremt "seg" och "tung" i munnen. Olika...
Svar
5
· Visningar
1 226
Senast: Gittan_N
·
H
Tävling Vad gæller igentligen i sverige? Har bott i Norge så vet ej så bra om sveriges regler i tævling. I norge får en vuxen person tævla...
Svar
2
· Visningar
960
Senast: Hæst
·
P
Hoppning En kaxig unge informerade mig att man får tävla 7-åringar i hoppning avd. B, hästen är stor häst, har de ändrat på denna regel?
Svar
11
· Visningar
1 290
Senast: L8P8
·
Islandshäst Hur resonerar ni kring inridning av era Islandshästar? Vid vilken ålder börjar ni, hur mycket arbetar ni innan hästen får vila osv? Hur...
2
Svar
29
· Visningar
4 339
V
Islandshäst Jag red en isis igår som jag eventuellt kommer rida en gång i veckan. Han är stor och stark och har vilja över medel. Inga problem, MEN...
2
Svar
22
· Visningar
4 585
Senast: versatile
·
Distans Tjolahopp distansare! Härligt med ny säsong efter den (iaf för mig) tröga vintern! Det måste betyda att våren är på väg snart! :D...
Svar
4
· Visningar
1 074
Senast: Liten
·
Körning http://www3.ridsport.se/ImageVault/Images/id_9128/ImageVaultHandler.aspx
Svar
7
· Visningar
1 104
Senast: agtatoon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix