Häst med ticks?

Sv: Häst med ticks?

när jag var där sist skulle ägaren kolla upp kliniken som utförde operationer för detta. Men jag tror inte det har hänt mycket mer. Det var ett tag sen jag var där. Jag tror inte det kommer göras något åt detta tyvärr.. och om så är fallet kan jag inget göra.
Eller?

Red på en C-ponny mycket förr i tiden. Hon började med att ticksa med sitt huvud när man var ute och red, helst i skritten. Alltså började alltså rycka med huvudet som om hon fick en fluga som kittlades på nosen ungefär. Tänkte liksom inte mer på de, vi kallade det att hon ticksade. Tills en dag.. Då allt blev mycket värre. Skulle hämta henne ifrån stallet och hittade ponnyn liggandes i kramper i boxen. Alltså var ticksandet Epilepsi! Helt främmande för oss.. säger inte att det måste vara det. Men bara en upplysning!

Hoppas att det gått bra med allt och att hästen mår bra :)

usch vad hemskt med epilepsi:(

Jag har slutat rida den här hästen, kändes som att jag plågade den varje gång jag red. Tror inte ägaren har ngt intresse i att göra något åt det heller, tyvärr. Den hästen står hos kan ju inte göra ngt utan ägarens tillåtelse.. fast denne nog skulle vilja hjälpa hästen.

Så jag vet inte hur det är med hästen nu.. :(

Liknande trådar

Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 672
Hästvård Jag behöver bolla lite funderingar kring anpassad igångsättning efter skada. Jag har självklart pratat med veterinären flera gånger om...
2
Svar
29
· Visningar
2 663
Senast: MiniLi
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 903
Gnägg Igår kväll hände något som jag har så otroligt dåligt samvete för idag. Min häst är otroligt envis och ibland lyssnar han inte även fall...
Svar
11
· Visningar
1 780
Senast: _FiA_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka