Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
´bra ide^^, man borde ha unghäst klass, oerfaren prov tävlings klass, stil ridnings klass, och tids klass^^ då kan alla de som vill träna och bara komma runt banan ha oerfaren provtävlings klass och alla storhästs juniorer som vill ha fart och fläckt ha tids hoppningen medans de som vill ha bedömning för själva ridningen kan ha stilridning. på hopp dvs.
*knapp*
Det hinns inte med på dagens tävlingar med 300-400 starter per dag att man ska vänta med startsignal till ryttaren behagar hälsa.
Jag brukar ta tygeln i en hand och nicka mot dommaren när mitt namn ropas upp, men jag gör inte halt och rider inte fram till tornet utan håller mig på lagom avstånd till starten. Då får man ofta ett "välkommen" också och inte bara startsignal
kan hända att tävlingarna har blivit mer inriktat på att ha med så många hästar som möjligt i varje klass så att de får mer pengar, vilket leder till att det blir 199pers som blir på dåligt humör för att de inte van och alla missade första priset med en halv sekund.
om man mer tänker sig de mindre tävlingarna som träning inför de större så hade det nog varit roligare att tävla på de läggre nivåerna. min tränare säger alltid att man inte ska vinna en tävlinga på 1-1,10m då det räknas som träning och om man satsar allt på att rida korekta vägar i en sån tävling så kommer man inte bland de topp 20 pga tiden. och för att vinna en tävling på 1m med 200 deltagare så behöver man ju rida som på en ponny, dvs extremt snäva svängar och full fart hela tiden. inge bra för hästarna en man vinner i alla fall:/