Prix d'Amerique 2010

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare readycash
  • Startdatum Startdatum
Sv: Prix d'Amerique 2010

Jag skulle gärna vilja veta om du har fog för att tala om att Opal Viking är dopad.

Att det är allmänt känt i Italien att många medel är tillåtna som inte är tillåtna här. I min mening är det en dopad häst. Mina "bevis" för det är att hästen inte gjort några specielt övertygande insatser i Sverige, dock överlägsen i vissa lopp där.

Du hyllar Åke Svanstedt, men anklagar Nisse att han dopar sin häst.

Då jag varit en del på Åkes gård sett hur de tränar sina hästar så anser jag att han nog är Sveriges bästa tränare. De amatör hästar jag sett köra med svanen har inte orkat 2 intervaller medan svanens hästar går 5. Sen att han skiter i om det är Goop eller nisse från svängen som tränar hästen eller sitter i ledningen så kör han precis som han anser att hästen klarar av.

Jag hade en häst som vann 2 lopp på en vecka och genast blev jag anklagad av "grannarna" att jag dopat min häst....enligt utsago så var jag "tvungen" att starta så tätt så inte dopingen skulle hinna gå ur :crazy:

Sådant är avundsjuka. Det har hänt mig med och många andra inom travet. Jag fick veta att jag misshandlar mina hästar och har dom utan mat i dagar bara för jag fick ett par unghästar i träning och inte den andra som hyrde på gården. Undrar vem som hade anmält mig för det :confused::angel:.

Avundsjuka finns över allt, dock är detta inte fallet med "nisse" jag ogillar honom för de han gjort mot folk som hjälpt honom till sin framgång, därav missunnar jag honom all framgång. Falska självgoda människor är det värsta jag vet. Hästen har jag inte sett som så bra som media och vissa folk höjer honom till som äldre.

travet har en stor plats i mitt hjärta och det är sorgligt att se det som hänt. Sitter för övrigt och håller tummarna för Houston star som dock blev 2a :(:d

...och även om du tycker illa om Nisse så kan du ju knappast frånta hästen sin talang...att springa in 23 miljoner är ju knappast en dålig merit.....

...och även om du tycker illa om Nisse så kan du ju knappast frånta hästen sin talang...att springa in 23 miljoner är ju knappast en dålig merit.....

Att springa in mycket pengar i Sverige tycker jag är oerhört men hästen har tjänat stora delar av sina pengar i Italien så det imponerar inte så mycket på mig. Hade han vunnit några storlopp i Sverige hade jag haft en helt annan uppfattning. Tycker faktiskt att han är i klass med Smashing Victory dock med några fler vinster i Italien.

om du tittar på hans resultat i sverige innan nisse valde att vara i värmen med sin häst så är det ju inte direkt så att hästen var dålig
http://www.travsport.se/shestinfo?kommando=hestResultat&hestId=492957

Hästen floppade rätt rejält ett antal gånger med men fortfarande så har han inte vunnit några större lopp i Sverige överhuvud taget som äldre (räknar inte SM som ett stort lopp). Inte heller som 4åring.

jag känner inte nisse och kan nog väl tro att han kan vara "obekväm"....men om man nu ska tala om det så är ju din idol inte heller så bekväm att prata med...

Svantedt är inte min "idol" det är och kommer alltid att vara Ludde!
Men att Svanen är Sveriges bästa tränare är en helt annan sak. Dessutom är han bara obekväm att prata med om man tar honom på fel sätt, han har aldrig varit otrevlig mot mig även om jag "fångat" honom i dåliga situationer. Jag tror det beror mestadels på personen.

fast det är ju utomlands pengarna finns....opalen är en dålig häst, han tjänade pengarna i fel land.

...och eftersom du lämnat in din licens så kommer du ju aldrig att få en stjärna...som allmämheten kan klandra dig för att du dopar den om du åker utomlands o tävlar....

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 857
Senast: Tantan
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
993
Senast: Sirap
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 753
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst