Vilka ritter planerar ni för era hästar 2010?

Sv: Vilka ritter planerar ni för era hästar 2010?

Håller mig lite mer uppåt i landet ;)

Börjar(om hästen känns ok i träning) redan 28 Mars med Rönningeritten 50CR
För hoppningsvis så kan man sedan åka på följande ritter: (dock spricker det alltid när man planerar :confused:)

Lovisedalsritten 18 april
Uppsalaritten 10 Juli
Rimboritten 24 Juli
Vasaritten 14 Augusti
Fjällnoraritten 25 September

Vill gärna ha sällis under ritterna, någon annan som har liknande planer? Tänkte framförallt hålla mig till 50 klasserna runt cirkus 10km/h tempo, kanske nån 80km om hästen känns fin :D

Jag är inte helt hundra på att jag hittat hela tävlingsterminen, men hoppas det. Hittar ingen tråd för detta år så slänger in den här :D

Edit: hittade rätt till slut :angel:

Tävlingstermin 2010

Senast ändrad:

Hästen har stått sen december, men nu är vi igång igen och damen verkar inte ha tagit skada av vilan - bortsett från en lite större mage än tidigare! ;)

Jag hoppas på detta, men det riskerar att bli betydligt färre ritter pga ekonomin... Annat som kan sätta käppar i mina hjul är jobb, mors jobb eller skador.

Rönningeritten 28/3 CR50
Björkviksritten 24/4 T50
Uppsalaritten 10/7 alt Rimboritten 24/7 T50
Billingeritten 15/8 T50
Fjällnoraritten 25/9 T50

Satsar på att göra bra ritter och hålla både häst, ryttare och hinknisse/chaffis skadefria och göra bra ritter. Planerar att hålla oss i 50km-klass, men känns hästen fin kan det hända att vi är modiga nog att smyga oss in i en 80km. Det märker vi :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Innan jag tar det stora beslutet att köpa min första egna häst tänkte jag att det vore en god idé att först hyra en häst från ett...
Svar
11
· Visningar
1 905
Distans Det slog mig precis att det nu är mindre än två månader kvar till Vedemaritten där jag hade tänkt ha min distansdebut och rida en PP...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
30 015
Senast: hermulen
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 853
Senast: Varmblod90
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 950
Senast: Lyckan i Halland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar