Hur beskriva rygg?

Sv: Hur beskriva rygg?

Tack för dina åsikter.

Jag vet att en build up pad inte kommer passa sen och att de är dyra, men pengar är inget problem. (nu lät jag rik och bortskämd, haha) Det ska vara så bra som möjligt för hästen!

Jag har sett såna där paddar på bild också som är formade uppåt vid manken, vet inte vad de heter. Ungefär sån här fast inte öppen vid manken:
ful_arsp-85x85.jpg

http://westernhorsemen.dk/images/thumbnails/ful_arsp-85x85.jpg

Är de kanske bättre än cutback då?

Jag har en tacky too-pad som är konturskuren över ryggen, typ som din bild, men inte öppen vid manken. ;)
Det är den pad jag hittat som ligger bäst på min häst, och mer eller mindre den enda som gör att sadeln jag har ligger ok.

Jag har då en häst med hög manke...

Tack för dina åsikter.

Jag vet att en build up pad inte kommer passa sen och att de är dyra, men pengar är inget problem. (nu lät jag rik och bortskämd, haha) Det ska vara så bra som möjligt för hästen!

Jag har sett såna där paddar på bild också som är formade uppåt vid manken, vet inte vad de heter. Ungefär sån här fast inte öppen vid manken:
ful_arsp-85x85.jpg

http://westernhorsemen.dk/images/thumbnails/ful_arsp-85x85.jpg

Är de kanske bättre än cutback då?

Kör på, det bli nog bra.
Tänkt gå till Euro på torsdag, släppa för mycket folk, fick igen parkering föra året.
Az

Ryggen ser lite svängd ut på bilderna, men frågan är ju hur ryggen ser ut när hästen arbetar. Kan mycket väl tänka mig att den ryggen blir väldigt rak under arbete.

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 210
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 760
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 519
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix