Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Hur håller ni tömmarna när ni tömkör? För egen del så har jag hela högertömmen upplindad i höger hand och hela vänsterttömmen...
Svar
10
· Visningar
3 260
Senast: Apollo 13
·
Körning Jag är på jakt efter en ny sele till shettisen men vet inte om ja ska ha en empathybrösta eller en rak brösta. Så nu vill ja se bilder...
Svar
6
· Visningar
3 444
Senast: kolblakkur
·
Q
Islandshäst Eftersom jag nyss köpt häst så har jag läst en hel del annonser. Det är en sak som satt lite griller i huvudet på mg: Många är på föl...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 106
Senast: QRST
·
A
Trav Finns det någon hemsida där man kan hitta lediga hästjobb? I stället för att leta runt på på olika sidor så tänkte jag om det kanske...
Svar
6
· Visningar
1 839
Senast: Cambrie
·
W
Western Hej alla! Vet ni någon i sverige som är återförsäljare av Fabtron sadlarna? Gärna hemsida! Har Lil´s westernstore slagit igen eller...
Svar
1
· Visningar
1 045
Senast: ricca
·
Islandshäst Red lektion för en helt ny instruktör för ett tag sedan, fick en del att jobba på, och fick också höra (vilket jag anat innan) att hon...
Svar
3
· Visningar
1 619
Senast: Skjøldur
·
Körning Svarade på en annons om beg loksele, och fick bilder. Det som slår mig ang bilden är att draglädren är mycket smalare än jag är 'van'...
Svar
2
· Visningar
1 241
Dressyr Finns det ngt märke som har lite kortare kåpor eller är det endast specialbeställa som gäller? Jag är endast 1.59 lång(kort) och har...
2
Svar
30
· Visningar
8 093
Senast: __Stilett__
·
Distans Nu har jag bestämt mig för att jag och ponnyn ska ta det lilla lugna nu. Damen blir 20 bast i år och i väntan på att unghästen ska bli...
Svar
1
· Visningar
1 033
Senast: limona
·
I
Hoppning Hej! Finns det någon som kan berätta lite om ponnyallsvenskan i hoppning ? Tillexempel vilka storlekar man ska ha på ponnyerna i ett...
Svar
1
· Visningar
864
Senast: L8P8
·
S
Hoppning Får man tävla en vuxen-ponny, i unghästklasserna, om man är över 18 år? Får man starta unghästklass på ponnytävling för att sedan...
Svar
4
· Visningar
1 589
Senast: _Sweetheart_
·
E
  • Låst
Fälttävlan mitt tips om teamchasefilmen på detta forumet har tydligen tagits bort av moderatorn - tydligen fattar man inte att teamchasing är en...
Svar
10
· Visningar
1 439
Senast: LenaH
·
I
Hoppning Ja hur ser domarprotokollet ut i stilhoppning? Vad är det som bedöms egentligen?
Svar
10
· Visningar
5 625
Senast: Ylva
·
A
Dressyr Ja, som rubriken lyder. Går det att öva upp konditionen effektivt (alltså som t.ex intervallträningar, uteritter osv.) med olika...
Svar
7
· Visningar
1 536
Senast: Azuzephre
·
Hoppning Hoppar ni när ni är hos sadelutprovaren och ska ha ny sadel?
Svar
8
· Visningar
1 119
Senast: Deimion
·
W
Western Hejsan allihopa! Är det någon mer än jag som ska vara med i allsvenskan iår? :) Själv ska jag och Wolder vara med i div.II :) Ska...
Svar
5
· Visningar
1 217
Senast: Paxinarion
·
Hoppning Min sadel sitter inte riktigt bra så en sadelprovare kommer ut på torsdag och jag hoppas på att det räcker med att värma om sadeln. Men...
2
Svar
21
· Visningar
1 943
Senast: chrisse
·
Dressyr Om tävlingen pågår Lördag och Söndag och man har bokat meeting uppstallning, är det då självklart att man får stalla in hästen på...
Svar
2
· Visningar
1 046
Senast: Anna-panna
·
Dressyr Tips på mkt korta dressyrsadlar?( alternativt allround) D-ponny 3 år, för dagen ngt överbyggd, bred rygg, normal mot rak, inte mkt manke.
Svar
14
· Visningar
1 703
Senast: Myran95
·
Hoppning Skulle vilja ha lite tips på engelska sadelmärken med bra kvalitet som är lite bredare framtill. Någon som har koll? :) (skriver åt en...
Svar
1
· Visningar
2 522
Senast: Anzzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix