Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Trav Min häst har till och från varit lös i magen. Pratade med vetrinären idag och vi skulle börja med att ta bort allt foder förutom hö...
Svar
14
· Visningar
1 818
Senast: Lantlollans
·
F
Körning Jag kan inte så mkt om körning och sånt så det här kanske är en dum fråga men ja gör ett försök ändå:angel: Igår provade jag för...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 181
Senast: agtatoon
·
Körning Här är en nybörjare vad gäller körning! Jag ska köra in min ponny (inte jag själv då) så småningom och vill börja med att köpa en sele...
Svar
8
· Visningar
988
Senast: agtatoon
·
Islandshäst Nu har jag ju inte en isis men hoppas att jag får vara i detta forum ändå. ;) Har nu börjat töltsätta min morgan tjej som är 4,5 år...
2
Svar
35
· Visningar
6 099
Senast: Niela
·
A
Trav Någon som vet om det finns någon film nånstans på internet från Elitloppet 1973 då Ego boy vann över Flower child? Skulle va kul att se...
Svar
7
· Visningar
1 545
Senast: Giantchill
·
Dressyr Jag erkänner, jag behöver en "tantsadel" till mitt halvblod för att kunna sitta ordentligt i traven. Barbacka går bra men med sadel så...
2
Svar
38
· Visningar
4 128
Senast: Skogssvamp
·
Dressyr Har kikat igenom nya TR som hastigast, tänkte om vi kunde ha en tråd om de nyheter och ändringar som kommit till. Lade särskilt märke...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
10 247
Senast: workahlic
·
Western Vad har ni för storlek till era quarterhästar på: Täcken Träns (nu tänker jag på engelskt träns) grimma Tacksam för svar!
Svar
13
· Visningar
2 882
Övr. Grenar En film med drömsk atmosfär som handlar om en riktig drömhäst... :D Del 1 Del 2
Svar
2
· Visningar
1 052
Senast: Topolino
·
M
Körning Har mycket asfaltsvägar kring stallet där hästen står. Hur har ni gjort för att på bästa sätt vänja in asfaltskörning? Är det enbart...
Svar
14
· Visningar
2 625
Senast: isabella1
·
Körning Det är ju många som rider bettlöst med t ex hackamore men går det att KÖRA bettlöst också? Någon som gjort/gör det??
Svar
16
· Visningar
2 708
Senast: Bubbaz
·
Islandshäst Som ryttare av "stora bruna tregångare" så har jag ingen aning om hur man på ett korrekt skriver ut en islandshäst namn. :D Vart ska...
Svar
3
· Visningar
1 094
Senast: QRST
·
S
Islandshäst Är det någon som använder en sådan? Varför i så fall? Det ska ju vara en korrigeringsgrimma, men på H**ks hemsida står det "Smart...
2
Svar
31
· Visningar
4 956
Senast: Fiffin
·
P
Trav Hej Jag och min fru ska till Prix d`Amerique för första gången och har ingen koll alls på vad man bör tänka på. T.ex. När bör man...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: readycash
·
B
Övr. Grenar Jag och min kompis gör ett projektarbete om araber, och har nu kommit till att skriva om utställing, skriv så mycket ni bara kan och...
Svar
0
· Visningar
1 171
Senast: Ballerinas
·
Körning Funderar på vilken vagn man skulle ha till en a-ponny på ca 110 cm? En rockard är väl självskrivet, men vilken av alla dessa som finns...
Svar
17
· Visningar
3 421
Senast: Emmah.S
·
Dressyr Jag undrar hur ni alla där ute kommer på nya och roliga övningar att göra varje ridpass? Har ni en bok där ni skrivit upp bra övningar...
Svar
2
· Visningar
1 268
Senast: flashlight
·
Western Tänkte det kunde vara roligt att se lite bilder på alla appaloosor som finns där ute i landet. Här är våra tre, våra två ston Qar...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
25 367
N
Trav Någon som vet något om honom? Bra eller dålig? Kostnad? Godkänd för svensk avel? Stammen kan man väl inte klaga för mkt på.... men är...
Svar
3
· Visningar
1 800
Senast: johnpatrik
·
E
Hoppning Jag letar efter en förbygel till min häst och har sneglat lite på CWD och Equipe men vet inte riktigt hur de är i färgen. Har en rödbrun...
2
Svar
26
· Visningar
6 723
Senast: Panamera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII