Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
En tanke: nosgrimman skall väl inte göra skillnaden på om hästen är orolig(are) eller lugn(are) i munnen? Den skillnaden bör ju sitta i andra saker, som ryttarens hand, samverkan mellan förhållande och framåtdrivande hjälper och hur bettet är avpassat till hästen.
Jag tror faktiskt att många upplever att hästen är lugnare i munnen när den just blir lite stummare egentligen.
/Malin
Jag kan trösta dig med att han har ändrat åsikt sen dess, länkad tråd är 4 år gammal.
Och min häst är tvärt om, han är jättemjuk och fin när han får ha denna nosgrimman. Helt okej med remont och utan nosgrimma.
Engelsk gillar han inte alls, eller gillade iaf inte, nu är det längesen jag provade en sådan på honom.
Jag kör på det att så länge det fungerar, inte skadar på ngt sätt och häst och ryttare är nöjda så go for it
Och känns ju ännu bättre när min tandläkare dessutom rosade den
Alla hästar och människor är ju olika och gillar olika saker helt enkelt.
Som en parentes kan nämnas att nosgrimman från start hade denna beskrivning, men protesterna blev stora och beskrivningen ändrades till att vara en korrigeringsnosgrimma för att nu återgå till den här beskrivningen. Om de hoppas på att ingen har sett det, eller vad det nu kan bero på vet inte jag.