Vad har ni för förbygel?

Sv: Vad har ni för förbygel?

Jag har en som är New Market(?), tror den heter så. Alltså den ljusaste färgen. Den har en mörknat en del, har dock "dränkt" in den ex antal gånger för att få den att mörkna lite, man kan ju vara väldigt försiktig så håller sig den där riktigt "orangea" färgen längre.

Har inte så bra bilder men här är den nästan ny.

DSC00007.jpg

lele-1.jpg

Äldre bild
DSC_6583.jpg

Ni som har CWD, vilken färg har ni på den? Finns väl två/tre brunfärger (?). Har hört att den mörknar mycket i färgen efter bara några putsningar. Vad har ni för erfarenhet av det?

CWD har väl bara svart eller "ofärgat" läder, dvs den röd/orangea? Minns inte för det var så länge sen jag köpte tränset. :o Om förbyglarna har samma typ av läder som tränsen så ja, de mörknar rejält redan vid första smörjningen. Jag tycker dock bara tränset blev finare och finare i färgen ju mer jag smörjde! Har en halvbra bild på det: CWD-träns Det är fotat i morgonljus och ser lite mörkare ut än det eg är, men det är inte rödare än så iaf.

Hoppas du blev lite klokare!

//Alice

Jag har en som är New Market(?), tror den heter så. Alltså den ljusaste färgen. Den har en mörknat en del, har dock "dränkt" in den ex antal gånger för att få den att mörkna lite, man kan ju vara väldigt försiktig så håller sig den där riktigt "orangea" färgen längre.

Har inte så bra bilder men här är den nästan ny.

DSC00007.jpg

lele-1.jpg

Äldre bild
DSC_6583.jpg

Den färgen ser ut att passa perfekt till min utrustning :bump: Riktigt snygg är den! Btw snygg häst du har! :)

Har en billig en från Hööks:P men modellen är densamma som alla de "dyra" dvs sån man fäster i stropparna på sadeln.Sadeln o tränset är frånEquipe, o jag tycker nyanserna är väldigt lika. Den nedersta bilden är mest lik i färgen, den första är för mörk..
sotnot_30860473.jpg

1_54025392.jpg

Senast ändrad:

Har en billig en från Hööks:P men modellen är densamma som alla de "dyra" dvs sån man fäster i stropparna på sadeln.Sadeln o tränset är frånEquipe, o jag tycker nyanserna är väldigt lika. Den nedersta bilden är mest lik i färgen, den första är för mörk..

1_54025392.jpg

Den var ju riktigt snygg! Tror dock att den är lite för mörk för min resterande utrustning.:(

Färgen på min CWD är den mörkbruna, tycker dock inte att den har mörknat så mycket...

28406537.jpg

(Dålig bild, men den som bäst visade färgen)

Hästen har annars på sig en Passiersadel i färgen havanna och ett Dy'onträns, som dock är något, något ljusare än förbygeln...

Diana

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
218
· Visningar
9 212
Senast: Grazing
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 251
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 061
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 166

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar