Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Hej! Jag tänkte höra om de är någon/några som har några bra tips hur man tränar upp frambenstekniken på sin häst?:laugh:
Svar
10
· Visningar
2 162
Senast: Sandraa
·
D
Distans Termen "utesluten" orsakar alltid mycket diskussioner med folk som står utanför distansen. Vi har nog alla varit med om det. När man...
Svar
1
· Visningar
1 177
Senast: BandyBoy
·
O
Islandshäst Har i stort sett bestämt mig för att visa mitt sto i år. Men jag har några funderingar. Har förstått att man gärna ser höga trakter, det...
2
Svar
20
· Visningar
2 942
Western Hej!! Tänkte vi kunde ha en tråd för oss som ska rida in våra hästar i år! :laugh: Hur långt har ni kommit och hur går ni till...
34 35 36
Svar
700
· Visningar
49 376
M
Distans Hej! Skriver inte ofta men kom och tänka på en sak idag. Var inne på norges ryttarförenings hemsida och kollade runt lite. Fick en...
Svar
3
· Visningar
1 213
Senast: Dinamith
·
Körning Vid vilken ålder kan man sätta en lättare sulky bakom en ungponny? (kategori B-C) Förutsättande att den är frisk, växer jämnt, tömkörts...
Svar
3
· Visningar
898
Senast: mul
·
Fälttävlan Som många av er vet har det varit omöjligt för oss vuxna ponnyryttare att rida fälttävlan på våra ponnyer. Bestämmelserna är sådana att...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 920
Western Jag har en 3årig paint som jag börjat rida in och har hittills lånat en sadel för inridningen men börjar nu fundera på att åka och prova...
Svar
7
· Visningar
1 302
Senast: Sparky
·
Trav har lite funderingar kring min häst ang han aktion. jag fick han för lite över ett år sedan och var då ett vrak praktiskt taget. han...
Svar
3
· Visningar
2 156
Senast: Nominous
·
Dressyr Är på jakt efter nytt tävlingsschabrak och behöver inspiration :p Jag vill se bild på era vita dressyr schabrak, går även bra att...
2
Svar
28
· Visningar
7 029
Senast: Finite
·
F
Distans Jag är ny inom denna sport.:) Jag undrar om man får använda skoridbyxor på tävling?? Nån som vet? tacksam för svar..
Svar
1
· Visningar
1 117
Senast: Laslaw
·
Islandshäst Ska åka och provrida en islandshäst nu i helgen och jag känner mig skitnervös! Har ridit "storhäst" i 16 år och nu gått över till...
Svar
13
· Visningar
2 703
Senast: Nea86
·
Distans Alla som rider på hackamore, vilket föredrar ni, S-hacket eller vanligt ponnyhack? Fördelar och nackdelar?
Svar
12
· Visningar
1 977
Senast: Lennug
·
A
Islandshäst Skulle vilja ha lite info om hur man blir c-tränare, tyvärr har jag bara wordpad och kan inte öppna deras filer där all info står.. Är...
Svar
3
· Visningar
1 033
Senast: Echa
·
D
Dressyr Ska snart ut och tävla dressyr för första gången, och då undrar jag, hur gör man när man ska starta? Alltså, jag förstår att domaren...
Svar
5
· Visningar
1 370
Senast: Araminta
·
Western Jag kan bara bli så lätt bli galen på min häst ibland! Han är nordsvensk travare. 15 år, (men aldrig kvalat - aldrig startat - togs ur...
Svar
19
· Visningar
1 503
Senast: Texaz
·
Q
Islandshäst Hur ska man tänka när man väljer hingst till sitt sto? Jag har fått för mig att man ska undvika att korsa fyrgångare med varandra...
Svar
15
· Visningar
2 110
Körning Är det någon som kört med sån? Har bild? Åsikter? :)
Svar
4
· Visningar
1 166
Senast: Fia-Lina
·
Dressyr Är det tillåtet att ha en enkel halsrem under framridningen? Jag tolkar TR som att det inte är det. Inget kryphål på den va ;)
2 3
Svar
53
· Visningar
5 888
Senast: Pad
·
Islandshäst Hej igen! Känns som om jag har skrivit hur många inlägg som hels på sistone... :) Jag har iaf en liten fråga till, och jag vet inte om...
Svar
8
· Visningar
1 321
Senast: Nea86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix