Utbildning?

Sv: Utbildning?

tränaren måste i alla fall rida hyffsat eller hur?..han/hon måste kunna rida momenten som lärs ut ..ta ex när du ska börja med galoppombyten och tränaren inte kan dem själv hur ska den kunna lära dig , kan ju inte stå med en handbok i handen :D självklart behöver personen inte tävla på internationell nivå , kan säkert förmedla nån kunskap ändå ..men måste kunna rida ;)
själv tävlar jag inte ens har bara tränat som en tok e livrädd för tävlingsbanan ,,men nog har jag ändå stått och tjatat på dottern emllanåt , samla ,driv , slutor innan byten mm . nån xtra kunskap har jag förmedlat...och jag tävlar inte ens western .. ...tjötar bara ... asg

good vi se varandras sida.
Förlått men du vet jag är lite känslig om det här med Träners:mad:
I´v been around too long and seen too much shit and people and horses get hurt.
Vill få in fler i western utan att dom bli besviken by wanna-bees.

2 good points du och bright-star:
visst är det en fördel om en träner kan uttföra dom moments som ett elev behöva lära sig. Har stört på ridhuset och hört hur instruktorn skrika:
"UTTA SKÄNKLE, UTTA SKÄNKLA FÖR HEL----!!!!!!!!!!
och jar har gått utt från mina skoning och säkt till tränern:
DU FÖR FAN VISSA VAD DOM SKA GÖRA, DU SE VAL DOM FÄTTA INTE VAD DU MENA, NU TA DET LUNGT JAG FÖRSÖK ATT SKO EN HÄST :mad:
Den andra point:
YOU DON´T HAVE TOO BE GOOD TOO KNOW WHAT GOOD IS!;)
Vi är alla Opry Seat Experts, men när man har sett ett fantastic reining eller dressage program då vet man vad är bra och dålig.

Anne, har du en bra träner, tippsa Ela, bara att alla är överens att hennes uttbilding är viktiger än hästen.
Häster har så lätt att lära sig! det är vi okunnig som göra dom frustrerad att dom slå bak utt eller stänga av sig.
Az

Jag skall skicka henne till någon som VET vad dom sysslar med, Och jag jag antar att jag tillsammans med hästen och en tränare sen kan lära mig western.

Jag anser att man skall lära sig på en häst som redan kan grunderna.

Jag håller med :)

Hej!
Jag har lämnat min häst till en kunnig westerntränare som har det som yrke.
Detta har jag fått:
En häst som med visst motstånd går in i transporten.
Flyttar sig bra i sidled, galopperar bra och dessutom fått lära sig lite hyfs samt att jag också fått lära mig att inte vara för mesig.
Detta har tagit ett par veckor.
Min häst var riden i skog och mark och hade ingen jättekondition.

låter som att du har fått valuta för dina pengar och en mer utbildad häst , kul :laugh:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 526
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 141
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 031
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård