Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför flaxar en del dressyrryttare med sina fötter så väldigt? Några sitter stilla o fint i sadeln medan andra fötter flaxar i varje steg vilket jag inte tycker inte är speciellt vackert att se på
ni som flaxar med fötterna, nuddar ni inte hästen alls med foten? Jag tycker det ser ut som ett "hackande" med skänkeln så därför skrev jag att det kanske var bättre förr när man strävade efter att mjukt hålla om hästen istället för att sträva efter att vara så lealös i sina ben så fötterna flaxar och man istället hackar sin häst i sidorna.
Ja det är inte lätt att rida.
Jag har problem med att jag är VÄLDIGT överrörlig i fotlederna.
Jag har dessutom vart gymnast i 14 år och det minskar inte direkt rörligheten i fotlederna.
Om jag ställer mig rakt upp och ner i stigbyglarna och bara slappnar av i fotlederna så ser de ut som ett V ungefär och jag känner inget som helst obehag eller liknande. Det gör att jag inte får något stöd alls i stigbygeln om jag inte spänner mig. Därför rider jag oftast bättre och mer avslappnat utan stigbyglar.
Däremot tror jag att jag kommer lära mig det efter mycket träning... men det kommer ta ett tag.