Bästa "gubbe". Jag har sagt att jag inte ska kommentera tråden mer, men jag känner mig nu tvungen då du till skillnad från övriga inlägg går till rena personangrepp, detta trots att ditt eget inlägg saknar underbyggnad, det bästa man kan säga är väl att du verkar ha mkt god självkännedom med tanke på val av nick
Anledningen till att tråden startades var att jag nyligen hamnade i en diskussion med några icke hästmänniskor. Någon hade sett ett inslag på TV om FT/olyckor, för att fatta mig kort: tongångarna var tyvärr inte positiva. Jag minns att jag vid ett tidigare tillfälle hamnat i en liknande diskussion. När jag några dagar senare läste om det minskade intresset för FT-breeders så började jag fundera på om det finns ett samband. Dom flesta ryttare, oavsett gren, har ngn gång startat dressyr och hoppning, men väldigt få FT, varför? Även flera riktiga ringrävar i ryttarsammanhang har aldrig beträtt en FT bana. När jag frågade bekanta så lät det: läskigt, otäckt med fasta hinder. Själva idén med tråden var alltså att höra hur vanliga hästfolk tänkte, dvs inte primärt FT-folk. Nu blev det inte så iom. att tråden bytte forum. Som moderatorn själv nämnde så är det ju ingen överaskning var FT-ryttarna står. Därför såg jag ingen anledning att fortsätta tråden.
Med vänliga hälsningar NilaD