Nu är det snart sommar!

Sv: Nu är det snart sommar!

Planen är väl den vanliga. Hoppkvala så fort det finns tävlingar och sedan vänta spänt på första starten i våran del av landet som inte blir inställd :angel:

Samma här.. Ska börja hopptävla i februari tror jag för då är första här om jag inte minns fel. Sen får man leta reda på nån lämplig FT runt april-maj eller när de drar igång här uppe i landet.

Her er lidt info fra Danmark vedr. stævner primo 2010 på Sjælland/Bornholm:

25 april - Haslev
1+2 maj - Søborggård
22+23 maj - Bornholm
29 maj - Ringsted
12+13 - Juni Næstved

Bliver snart offentliggjort ;)

Okej!!!:D
Haslev,
Söborggård
Gärds
som det ser ut nu då:love::love:

Hur funkar det om man vill åka till danmark och starta? Bara och anmäla samma som "hemma"? Vad ska man tänka på? har ju ingen aning om vart dessa ställen i DK ligger...bor ju endast 40 min från gbg så de e ju nära gbg-fredrikshamn...men frågan e hur långt det är att åka där ifrån.Vore ju kul om man kunde starta där med men vet inte ngt om hur de funkar...? :) finns säkert många här som vet ;)

Låt han iallafall bli hopphäst den stackars kraken :p Skicka han till någon som startar lite 140 och 150 och ta hem honom sedan och bli hoppryttare, det hade jag gjort om jag hade en häst som hoppade så bra (det har jag men han VILL vara ft-häst) :cool:

Och vad ska jag själv rida på under tiden??:eek: dessutom tycker jag att det är tråkigt att tävla hoppning :o
(Och Kamel tycker inte om trånga framhoppningar, så han skulle nog bli en olycklig hopphäst ändå)

Nä du fio, kamelen är med mig :p han är som lyckligast hemma där han blir matad med äpplen, får ut o galoppera i snön :bump: och får veta typ 22 ggr per dag att han är världens finaste :love:

Jag bara måste beundra din envishet o framförallt smarta tänk när du erbjuder din Kamel så bra förutsättningar för att komma tillbaka till livet som FT-häst. Det är ju just detta prestigelösa som jag älskar med FT!:love: OM hästen har haft lite tråkiga upplevelser så går man tillbaka o börjar om....det är inte många dressyr/hoppnissar som kan tänka sig att backa 3 steg för att ge hästen en ÄRLIG chans att komma tillbaka.

Heder åt dig PF!:bow:

Nova, du gör mig nästan lite rörd :o

Men nu har jag en toppentränare bara 2 mil från mig, så jag lyder bara honom blint :D
(kan inte någon vädergud se till att all snö försvinner och det blir perfekt underlag bara på hans bana? :angel: )

kl
Traditionsenligt gjorde dottern den första tempoträningen på stranden nyårsaftons morgon i soluppgång. Bitande kyla men helt underbart vackert. Vilka förutsättningar vi har för konditionsträning :love:

30141353.jpg

30141376.jpg

Hur funkar det om man vill åka till danmark och starta? Bara och anmäla samma som "hemma"? Vad ska man tänka på? har ju ingen aning om vart dessa ställen i DK ligger...bor ju endast 40 min från gbg så de e ju nära gbg-fredrikshamn...men frågan e hur långt det är att åka där ifrån.Vore ju kul om man kunde starta där med men vet inte ngt om hur de funkar...? :) finns säkert många här som vet ;)

De ställe som räknas upp ligger på Själland dvs nära Skåne. De ligger inom en timme från bron. Karta hittar du här
Det är bara att anmäla sej via mail. Ta med startlista och sen på hemvägen resultatlista. :)

Länk t info

Senast ändrad:

De ställe som räknas upp ligger på Själland dvs nära Skåne. De ligger inom en timme från bron. Karta hittar du här
Det är bara att anmäla sej via mail. Ta med startlista och sen på hemvägen resultatlista. :)

Länk t info

Jag skall anamma det, men kommer kräva hjälp när det närmar sig :angel: Förresten kompentensbevis är väl något man måste ha till Danmark?

Är väl dags att inse att man kanske inte kommer undan det längre :D

De har lite andra regler när det gäller bett i hoppning och terräng i de lättare klasserna, så brukar du betsla upp hästn-kolla det, deras reglemente finns på danskrideforbund.dk Även dressyrprogram finns där, är också lite annorlunda slangebuer är serpentiner :p

Och vad ska jag själv rida på under tiden??:eek: dessutom tycker jag att det är tråkigt att tävla hoppning :o
(Och Kamel tycker inte om trånga framhoppningar, så han skulle nog bli en olycklig hopphäst ändå)

Nä du fio, kamelen är med mig :p han är som lyckligast hemma där han blir matad med äpplen, får ut o galoppera i snön :bump: och får veta typ 22 ggr per dag att han är världens finaste :love:

hahaha mes ;) Nä jag bara skojade KLART du skall ha kvar din kamel :D

*kl*

Här är en till som tycker att det snart är vår. Påsk är inte så långt bort, eller? :p

Har precis flyttat hästarna till Skatteberga vilket ger stora fördelar för en kommande ft-karriär med -05'an. Så fort det blir bättre underlag ska vi hoppa så det ryker :)

Berätta mera,om var du håller till och hur "Landet ligger där"
God fortsättning o Gott Nytt År:)

Jag bor i Oregon i nordvästra USA. Driver en anläggning och tränar glada amatörer. Rider lite galoppörer på morgnarna - det är roligare än att löpträna.

Jag skaffade en ny häst för ca 10 månader sen så det här blir förhoppningsvis säsongen då han kan debutera CCI/CIC *. Han är fortfarande rätt så "grön" så vi får se hur det går... :p

Åh, jag ska ut och träna fälttävlan så fort snön börjar försvinna! Jag är drömmer om sommaren var och varannan natt. Det är helt sjukt, så jag saknar det.. Gräsbanor :love: Guud, drömmer mig bort..

*kl*

Nu har vi en mer specifik plan...

Feb: en lokal dressyrtävling.

Mars: två regionala hopptävligar och en lokal dressyrtävling.

April: Kinda och Mantorp står på schemat, så vi hoppas på att det inte blir inställt pga snö :D annars har jag några lokala dressyrtävlingar på lager.

Har inte så många vettiga hopptävlingar tidigt på våren i närheten (inom ca 10 mils radie) men rider en helgkurs i månaden för Emanuelsson så vi hinner få lite "rutin" på hoppningen ändå.

Jag har också en mer specifik plan nu :D

14 feb regional hopptävling, går ut lågt och hoppar 1 m bara som 'kom igång'
20 feb regional hopptävling 1,10 m
21 mars elit hopptävling 1,10 m
28 mars lokal dressyrtävling LB
3 april lokal hopptävling 1,10 m
17-18 april Mantorp 90-klass
1 maj regional 1,10 m
15-16 maj Trossnäs 90-klass
30 maj Mariestad 90-klass

så ser den preliminära säsongen fram till sommaren ut. Vi får väl se vad vi åker på i slutändan :)

Varje morgon innan jag öppnar ögonen intalar jag mig själv "Idag kommer det vara sol och barmark" jag kan riktigt höra fåglarna kvittra utanför:D Sen kikar man ut genom fönstret och vad ser man där om inte ytterligare en dag med snöstorm...:cry: Men vem vet imorgonbitti kanske det händer:idea::devil:

Min bäbis kommer förhoppningsvis att debutera i Mantorp sen blir det ett par debutant klasser till antagligen Gärds och något mer... Vi får se hur häst och väder utvecklas:angel:

Men redan på lördag är det faktiskt debut, Clear Round hoppning:D

De har lite andra regler när det gäller bett i hoppning och terräng i de lättare klasserna, så brukar du betsla upp hästn-kolla det, deras reglemente finns på danskrideforbund.dk Även dressyrprogram finns där, är också lite annorlunda slangebuer är serpentiner :p

OKej de kan ju vara bra att veta med bett och så:)
Men som fio fråga hur är det med sånt där kompetensbevis? måste man ha de ??
Haha slangebuer, då vet ja de med ;) :rofl:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 367
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hej alla! Måste få skriva av mig lite o kanske höra andras tankar o funderingar. JAG GER UPP! I hela mitt 29- åriga liv har pållarna...
2
Svar
22
· Visningar
3 709
Senast: 333
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar