Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Det är flera år sedan jag använde dressyrskydd och känner därför att jag har väldigt dålig koll på märkena och vilka som är bra och...
Svar
18
· Visningar
3 878
Islandshäst Någon som vet, eller vet vart man kan hitta ca hur lång tid ex en v5 uttagning tar? Då menar jag per startgrupp. Ska försöka räkna...
Svar
3
· Visningar
1 671
Senast: nikkon
·
Dressyr Efter att ha varit ifrån sporten ett antal år och börjat åka och titta på lite dressyrtävlingar slåd jag av ett märkligt "mode" som man...
Svar
16
· Visningar
3 267
Senast: mily
·
Övr. Grenar Händer det aldrig att hästarna föröker preja varandra och slåss inne på banan? Eller vågar de inte när jockeyn sitter på?
Svar
13
· Visningar
4 813
Senast: _Viva_
·
Körning Det är ju med all sannolikhet inte bara jag av alla som är ute och kör som inte har friska händer. Så jag tänkte helt enkelt höra om ni...
2
Svar
25
· Visningar
6 526
Senast: moiran
·
Western Någon som vet något om den här klubben? Som jag fattar det har dom startat upp på nytt.
Svar
3
· Visningar
1 671
Fälttävlan Årets första tävling (igen, men det är ju en typisk start på säsongen :-P):
10 11 12
Svar
228
· Visningar
42 107
Senast: Fjellheim
·
Western Hur länge är ni beredda på att vänta på start? Var anmäld till en tävling där startanmälan skulle ske innan kl 8 för fm-ekipage. Av...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 954
Senast: doleron
·
Western Senaste året har jag noterat en oroväckande trend - för hästarna :( - inom westernridningen...överviktiga medelålders (även yngre) män...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 515
Senast: Jannice
·
Dressyr Det ser så väldigt olika ut på vissa hästar när dom går i form. Ser en del på annonsbilder t.ex. Men som denna t.ex: Går den i...
6 7 8
Svar
155
· Visningar
16 771
Senast: mackan
·
Islandshäst Hoppas tråden ligger rätt och det är okej med såna här trådar! Jag är ny i islandshäst-världen och behöver alla tips jag kan få! Jag...
Svar
9
· Visningar
2 990
Senast: Roheryn
·
Islandshäst Hej! Nu har jag ett problem som jag skulle behöva få hjälp med. Jag har en 3 åring som jag håller på att träna markarbete med henne...
Svar
4
· Visningar
1 861
Western Hej Hej! Eftersom jag precis har köpt mig en treårigt quartersto, inriden i sommar, så vore det kul att höra hur ni andra lägger upp...
Svar
1
· Visningar
1 497
Senast: Rubinen
·
Fälttävlan Kort fråga, som kommer från en som läst i TR men inte vågar tolka själv. Är nova ok i fälttävlansdressyren, vanlig öppen H100???
Svar
9
· Visningar
4 569
Senast: glitter
·
Trav Snubblade över detta bett från Wahlstén i travsortimentet, är detta verkligen godkänt att tävla på i Sverige? Har aldrig sett detta bett...
Svar
0
· Visningar
2 588
Senast: Nominous
·
Hoppning Hej, jag är nyss hemkommen från en lokal hopptävling i Värmlands distrikt där min syster tävlade. Men det jag skulle fråga om var ett...
Svar
5
· Visningar
2 963
Senast: Lady_S
·
Hoppning Läser man saluannonser för hopphästar så står det ganska ofta något i stil med "Hoppar allt, stannar/tvekar aldrig!". Jag undrar, som...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
13 373
Senast: Irival
·
Islandshäst Hej! Hur gör ni med era lurviga islandshästar nu till hösten/vintern. Vill gärna höra lite tankar angåenge klippning och skötsel när...
Svar
8
· Visningar
1 976
Senast: sichbr
·
Islandshäst Silvergen i dubbel uppsättning ger ögondefekten MCOA. Nu så finns det också en bra artikel/reportage i senaste Islandshästen om detta...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
23 400
Senast: Lobelia
·
Hoppning Hej jag undrar om det är nån som byggt egna hinderstöd? och vad ni använt er av för material?:)
Svar
1
· Visningar
2 524
Senast: Inka-90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Kattbilder #10