Sv: Olika form
Jag vill förstås ha svar på om de 2 hästarna kan gå i samma "bra" form med huvudet och halsen i så olika lägen. Precis som jag skrivit.
Det går inte att svara på om de två olika hästarna du lagt upp, kan gå i samma form.
Antagligen kan de inte det eftersom de är två olika individer.
Men antagligen kan båda hästarna gå i ändamålsenlig form, med rätt träning. Den ändamålsenliga formen kan för ögat komma att se olika ut för de olika hästarna eftersom de har exteriöra skillnader.
Jag inbillar mig att de flesta hästar kan tränas till att gå i ändamålsenlig ("korrekt" form) men det tar olika tid för olika individer och kan kräva olika träning med olika övningar i olika turordning och olika betsling.
De två olika hästarna går på de bilder du publicerat, går i olika form. Men "kan", tja då är vi ute och spekulerar på hög nivå.
Och du.
Jag jobbar också heltid. Jag äger själv 16 hästar som jag sköter varje dag, oavsett jobb eller ledig tid. Jag har också katt (som du skrev om).
Jag är dock väldigt intresserad av ridning och har därför genom att se, lyssna, praktisera, blivit betydligt duktigare än jag var.
Jag kan inte själv få vilken häst som helst att gå i korrekt form av att sätta mig upp på dem.
Jag är inte heller något proffs, det finns många användare här inne som är väldigt mycket duktigare än jag är.
Men om man är tillräckligt intresserad, hinner man lära sig att förstå i ett större sammanhang än att bara titta på två foton som är ögonblicksbilder och därmed svåra att dra slutsatser från.