Sv: Olika form
Ja, varför inte byta ut riktigt bra tränare till google.
Varför lära sig rida liksom :/
Ja, varför inte byta ut riktigt bra tränare till google.
Varför lära sig rida liksom :/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, jag tycker det var ett otroligt otrevligt svar. Jag frågar ju för att lära, tur att de flesta här anser att det är okej att fråga. Och nej, jag tänker inte gå nån utbildning för att lära mig, det har jag ingen anledning till.
Men tack ändå för ett otrevligt svar!
Jamen bra. Da byter vi ut bukefalos till google. Hejda allihop! Det var kul medan det varade
Fast seriöst så blir ditt argument rätt absurt i jmf med hur mkt mer framtunga folks hästar härinne brukar vara tycker jag .
Jag tycker ju själv att bilden är trevlig, annars hade jag inte använt den där.
Jag kan dock köpa att det ser ut som att det är "mer vikt på framdelen" än t.ex. andra bilden ts lade in.
Men bilden är alltså tagen precis under första delen av passet, när vi bara travar fram under lättridning. Målet är alltså inte samling, att flytta vikten bakåt, utan snarare att få igång bakbensaktiviteten, få upp ryggen och att få mental och fysisk lösgjordhet.
Så visst finns det "Olika form", men det behöver inte vara så glasklart som det är i ts originalinlägg att det är "bra form" eller "dålig form", utan olika form kan vara bra för olika saker, i olika övningar, för olika hästar och under olika delar av ridpasset.
Och jag tycker visst man kan ha diskussion om olika form utifrån bilder, så länge man är medveten om att det är just en ögonblicksbild och att det inte behöver spegla hur resten av ridpasset ser ut eller hur den övergripande träningen är upplagd.
Argumentet är att i en tråd där ts inte är säker på hur en skäligt vettig form öht ser ut så är det väl oerhört missvisande att börja problematiisera en högst trevlig balans och form på en häst på en normal nivå .
Vad är det du tyckte bilden skulle visa ? Det är ju inte direkt skolsprång som det frågas om
Ja, jösses Jag sitter faktiskt på Buke från och till, hade ju hunnit med massor av clinics och sånt på de 10-15 min jag sitter här! Att jag inte tänkt på det *korkad*
Jag skriver det igen: Jag är inte ute efter att lära mig bra ridning. Det tänker jag försöka lära mig när jag har möjlighet att rida för tränare själv. Ska jag ta det igen?