Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
En intressant grej med bilderna på sista hästen tycker jag är att du har ungefär lika mycket vikt fram på båda trots olika "form", aningens mer bara på nedre bilden (utifrån hästens utbildningsgrad, så inte så konstigt egentligen) och ungefär samma ryggaktivitet, med skillnaden att på den sista är inte länden "uppstretchad". Personligen tycker jag inte den ska vara det, tycker att det är mer hälsosamt för länden att slippa risk för övertänjning.
Det optimala i mina ögon hade alltså varit om hästen som ursprungsläge kan få vara så fri i ramen som på sista bilden och därifrån jobbas till en bärigare form och att använda mer/bättre muskler. En remontform helt enkelt.
Får intrycket att du vill göra i princip tvärtom, eftersom bild tre visar en friare ram än 1 & 2.
Kan väl bara svara för egen del men jag tittar bakom sadeln och oftast kan man se hur det ser ut där och bilda sig en uppfattning utifrån det.
Om man går tillbaka till de allra första bilderna i den här tråden kan man ju konstatera att den nedre bilden ser bra mycket trevligare ut än den övre även om ryggen faktiskt är helt gömd på den bilden. I det fallet får man gå på "resten" så att säga, eller röntgensyn förstås
Gabby_Ossi - kan du inte beskriva bilderna lite, ge lite mer "facit" utifrån ditt perspektiv?
Fast det ser man ju på både bak och fram partiet hur det förhåller sig i mitten . Bäckenets vinkel och haserna samt hur den bär sin hals och hela överlinjen . Det är ju så domarna tittar de med .
Så ser jag också men många här menar ju att det INTE är så.
jag tycker man ser rätt tydlig skillnad på gabbis två nedersta bilder och hur den övre skulle kunna runda sig så i kroppen utan att lyfta ryggen, vilket tydligen vissa ser, är för mig märkligt.
Nu har jag totalt tappat dig hur menar du , förvirrad
Vilka menar vad ? Och vad menar dessa vilka ?
Gabbis inlägg var ju om folk kunde enbart via gissning av frampartiet på hästarna kunna spekulera om hur formen ser ut i det primära området dvs bakre partiet ?
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.