Vår/sommartråden!

Sv: Vår/sommartråden!

Stort tack joli!!!
Han e magisk lille Balou... Å inte hade jag häng på Murray direkt heller efter min fööör noggranna banhoppning. Men han e lurig för gasar man mer så kan han riva ALLA hinder.... Så det petet i vår första hopprunda ihop va superkul, å terrängen va bara att hålla i å styra... :d

Hej alla! Snart dags för Häst/Vinter-tråd va? :nailbiting:

Åhh länge sedan jag uppdaterade om oss!
Jag red * i Tågarp, dock skadade jag knät på fredagen när jag jobbade. Troligtvis ett muskelfäste som har blivit överansträngt/inflammerat :yuck:
Envis som man är ska man ju ändå rida... Jag höll mig kvar i dressyren, tur hästen är snäll och stadig :D Men när det var dags för hoppningen på eftermiddagen gick det inte alls... 4 ner och vår sämsta hoppning någonsin. Även terrängen gick dåligt, jag var tvungen att lägga en volt på ett ställe, lyckades inte styra höger på ett annat (vänster knä som är trasigt) och red idiotiskt mot ett av vattenhindren... Suck! Vi tog oss runt banan och men det var helt och hållet hästens förtjänst, om man säger så...

Efter den helgen kunde jag inte gå och fick hålla mig på marken och till skrittrundor utan stigbyglar i typ två veckor :angel:
Nu börjar vi komma igång igen, idag har vi hoppat lite och vet ni vad?
Det finns till och med lite film:eek:

Pluspoäng när man lyckas riva den näst översta bommen..? Haha.

KL

Ni som tävlar och är seriösa och fina, åker ni även ut och tävlar hoppning och dressyr (separat så att säga)? Hur "mycket" i så fall? Håller man sig på ungefär samma nivå som en fälttävlansstart innebär eller är ni ute och tävlar exempelvis hoppning på högre nivå än vad som krävs inom fälttävlan?

Blev lite flummigt men tror ni förstår hur jag menar :p

+ Jag är tveksam :cautious:

Fjellheim: Jadu, vet inte hur det gick till O_o Det lät inte som att han var i ens, kanske vinddraget :p
Ofta tävlar man på lite högre nivå i hoppning och dressyr. Lite beroende på häst och ryttare såklart. Även på vad som är ens starka/svaga grenar.

Hur mycket beror väl också lite på ekipage och nivå. Oftast mer under lågsäsong, senhöst-vinter-vår.

Tack för svar, tänkte väl att det var så men man vill ju inte komma här och ta saker för givet.

Snart snart kommer jag och mina hästar att flytta några mil, en starkt bidragande anledning till flytten är att få bättre träningsmöjligheter. Eftersom att sambon har en del att säga till om flyttar vi inte hur långt som helst och när Hofors och Bollnäs var uteslutet (ursäkta alla som har något med de orterna att göra :p) fick det bli Leksand.

De verkar inte ha någon särskild sprutt på fälttävlansdelen nu för tiden (någon som är insatt..?) men ändå. Att snart ha en terrängbana inom skrittavstånd känns helt magiskt. :love:

Ska bli så roligt, är helt crazy pepp! Bara det inte hinner komma snö innan vi hinner dit, då kommer jag upplösas i atomer tror jag :rofl:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlan är först ut av de tre ridsportgrenarna under OS i Paris 2024. Så här går tävlingen till.
Svar
0
· Visningar
190
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två svenska mästare i fälttävlan korade under helgens tävlingar i Kristianstad. Wynja Eriksdotter Rubin och Mikko Moisala var...
Svar
0
· Visningar
92
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När de nordiska mästerskapen i fälttävlan avgjordes i Köpenhamn i helgen blev det en tävling som innehöll flera fina framgångar för de...
Svar
0
· Visningar
99
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
107
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 🎄Jul 2024🎄
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit

Hund, Katt, Andra Djur