Vår/sommartråden!

Sv: Vår/sommartråden!

kl

Ja, vi lyckades ju tyvärr inte hålla i den fina början :p

Blev ett stopp på 7b, nytt hinder (naturfärgat lite smalare hus som var ganska maxat) som stod på böjt spår med skymd sikt från det "gamla" röda huset.

Lilla hästen hade inte direkt tittat på hinder innan på banan, stod emot lite på 2an bara, men däremot hoppade hon till för alla småstockar och dylikt som låg i kanten på stigarna. Så min gissning är att hon inte var riktigt beredd på att det skulle komma ett nytt hinder så fort efter det förra, så hon kategoriserade lilla trähuset som "annat livsfarligt föremål" och lade in en tvärnit så fort hon hade det framför nosen ;)

Men såg nu att Tågarp lagt till en ny tävling med 90 och 100 i oktober, så vi får iaf en till chans i år :)

Rycker sista knappen här och undrar lite över detta med ryttarbok?? Varför har man en sådan?och måste man ha det? Tävlade sista FT ggn för ca 6 år sen och vanlig hopp/dressyr tävling för typ 2 år sen och har aldrig haft någon ryttarbok. hade bara med mig medical card,hästpass med vaccinationer och licenserna till mig och häst och såklart nr lapparna. sorry om jag är dum haha men vart lite förvirrad nu bara tänkte ju ge mig ut på FT till nästa vår säsong då alla tävlingar denna höst antingen ligger i skåne eller helt fullbokade :( Mkt fina hästar ni har härinne förresten :D

Enligt TR ska man numera ha ryttarbok, där man fyller i sina kval etc. så man kan visa upp om man blir ombedd.
Det är bara lösblad som man skriver ut, finns att hämta på svrf:s hemsida.
Numera får man inte f-märket rent fysiskt (väl?) utan istället skriver tränaren under i ryttarboken.

Grattis till placeringen! Roligt att få se honom!

Hinder 2, men framför allt 7b och 15 var där många som fick problem med verkade det som. Allting gick bra för oss fram till 15, det tittade han ganska mycket på och bromsade rejält men lät sig övertygas med lite pepping och det blev målgång med två sekunder över optimaltiden, felfritt på hinder. Är så nöjd med min fina bruna som kämpar så väl alltid! :love:
En söt liten vit rosett fick följa med hem :D

KL

Även jag, hästen å sambon tog en liten skåne-semester fre-lördag. Som vanligt så är dagstorp en topp-tävling å skåne bjöd ju på dunderväder!

I dressyren stötte vi på lite problem på två punkter som vi inte brukar göra å det sänkte bort våra fina straff, slutade på 54,6...:cautious:

Sen satte jag honom i skiten en gång i hoppningen men han räddade med bara en rivning så 58,6 inför terrängen.

100-klassbanan va jättefin även denna gång tycker ja, å det tyckte pålle med som dundrade fram så fint att han klarade tiden för första gången i lätt klass!! :d

Så visst, vi hade aldrig häng på rosett denna gång tyvärr men slutade på fin 8e plats som jag inte skäms för, e så glad för min fina pålle!! :love:

Ps, är det aldrig nån som fotar i dagstorp? Borde kunna bli fina kort där i vattnet!!?

90-klassen för häst går med ponnyklasserna på lördagen 5/10 och har därför en annan propp. Kolla igen på TDB så hittar du den säkert. :-)

Tack och till er andra!

Ja, mycket besviken och frustrerade över förbispringningen för han var riktigt fin annars. Glodde på ett KRAFFT-skynke som hängde snett bakom men antar att detta är tjusningen med 4-åringar, man vet aldrig vad som händer :p

Jag tar med mig den väldigt fina kritiken han fick och den höga poängen trots förbisprigningen i alla fall :) Och att en tjock köttbullsponny kan skina upp under ryttare :D

Här är lite från dressyren och hoppningen om någon vill se:
http://www.youtube.com/watch?v=_hW6FV1xhaU

Terrängen ligger i kameran fortfarande tyvärr. Vi kom hem fyra i natt och skolan började 7.30....

Haha, kanske det. Kameran är hemma på gården bara och jag i Uppsala. Lite efter med plugget nu.... :crazy:
Vi har haft studiebesök och vid tvåtiden var jag helt förstörd. Trodde helt seriöst att jag skulle somna stående, så illa att flera klasskompisar kom fram och frågade vad som stod på för jag stod och svajjade och var helt tom i blicket :p

Här kommer jag som en outsider, men var bara tvungen att kommentera. Gud vilken fin häst du har! Blev helt kär här framför skärmen :love:

Tack så mycket =)

T_C: Åh, säg inte så - bittert nog :mad:

Ja, han skötte sig bra till sista tredje hindret. Lät han löpa lite fram till trakhener och sen fick jag inte upp ordentligt till björkoxern så då röt jag till och tog tag i honom men sen skötte han sig till slutet och typ 10 min extra arbete på framridningen igen sen :p

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlan är först ut av de tre ridsportgrenarna under OS i Paris 2024. Så här går tävlingen till.
Svar
0
· Visningar
190
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två svenska mästare i fälttävlan korade under helgens tävlingar i Kristianstad. Wynja Eriksdotter Rubin och Mikko Moisala var...
Svar
0
· Visningar
92
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När de nordiska mästerskapen i fälttävlan avgjordes i Köpenhamn i helgen blev det en tävling som innehöll flera fina framgångar för de...
Svar
0
· Visningar
99
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
107
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • 🎄Jul 2024🎄

Hund, Katt, Andra Djur